Godmorgon..engelsson mår..

Publicerad 2011-04-29 07:34:50 i Allmänt,

oförskämt bra..  O så här får man ju inte må har vi ju lärt oss..  Så snart kommer väl nåt bakslag i form av nån elak människa eller en sväng av hemskevärken...  Faaast..elaka människorna som i sin missunnsamhet ställer till obehag..det har nog engelsson lärt sig o bortse från..så tji får ni som sänder elakheter mot engelssons håll..
Ja jag mår faktiskt väldigt bra just nu...solen skiner ..trädgården grönskar o engelssons värk e hanterbar.. Mina barn mår bra..yngsta ungens migrän har gett med sig o hon e på väg till skolan..denna veckan har hon bara gått tre dagar..o en av dem har hon tillbringat hos skolsköterskan..utslagen på britsen..
I fem dagar har jag klarat av en promenad nu..ingen jätterunda men för mig e det en enorm prestation.. Min mellandotter Isabelle har lockat med mig o det e jag så tacksam för.. Det e nu inget roligt att promenera själv..och lite egentid med ett av barnen värdesätter jag...
Igår hade jag två vänner på besök..vi åt lunch o promenerade o pratade o det var underbart..jag har nog saknat det här med umgänge..har ju varit lite osocial ett bra tag nu..
Idag kommer lillsyrran som en räddande ängel o hjälper engelsson med att rensa undan lite ogräs..  Jag har ju väldigt svårt att ligga o krypa på knäna så jag e otroligt tacksam för all hjälp..
Längs ån där jag o Isabelle brukar promenera blommar nu Kabbelekan..
I går köpte käre sambon lite mer bärbuskar..o ett körsbärsträd åkte vi o köpte från en plantskola tidigare i veckan..trädet har vi hunit plantera o idag ska bärbuskarna ner..  Sen har det blivit en del perenner oxå..bl a en backsippa.. Jag ska ta med kameran ut i dag o ta lite bilder..
Här en nyinköpt vallmo..de var så vackra o fanns att köpa i många färger..engelsson köpte en röd o denna gula..
Hahah..ja den e inte fullt så vacker som knopp..ser mer ut som en smått korkad alien..
Nee dax för frukost..ha en fin fredag..njut av det underbara vädret..kram på er..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-04-29 18:25:34

Vad glad jag blir att höra att du mår så pass bra! Det är du väl förunnad... :) Sol och värme kan göra små undervärk med en värkande kropp. Själv tror jag att det är lika mycket den mentala biten som får sig ett glädjerus också.

Jag måste erkänna att jag mådde bättre i sthlm, här hemma finns det lite väl mycket vardags bekymmer, men som man bäddar får man ligga, så det är bara att bita ihop.



Att lägga pengarna i kundvagnen får mig inte på bättre humör precis. Jag avskyr att handla, för det känns som mina slantar rullar fortare än jag hinner med, men mat måste vi ju ha. Imorgon blir det grillat hos mina föräldrar och då kanske humöret blir lite bättre?



Vilken tur att du har en snäll syster som hjälper till med ogräset. Knäböj är inte min grej heller, inte böjt över huvudtaget. ;)



Ha en toppen kväll och en jätte trevlig Valborgshelg.

Bamse kramis!

Postat av: Ann Catrine

Publicerad 2011-04-30 14:15:11

Skönt att du mår bättre!

Har upptäckt att för mig innebär långa promenader

att jag slipper värken ett tag!

Så nu j**lar går jag som en duracellkanin...

Har knappt tid med annat ;-)



Kram fina du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej