Kvällen e kommen..

Publicerad 2011-12-13 19:51:05 i Allmänt,

även hos engelsson..  Ja återigen har den slutit sig om huset  o gett oss anledning o tända levande ljus o elda brasa.. Det blåser kraftigt ikväll..ännu en storm som ruskar om i landet..o lite av den når ända till  oss här i Blekinge..  På västkusten e det åter värst....klass tre varning råder där nu..  Usch så hemskt med dessa stormar..
.
Idag har maken o jag stökat undan lite julklappsinköp..o nu börjar det kännas i engelssons leder o muskelfästen att en paus behövs..  Så imorgon tänker jag kedja fast mig härhemma ..så vill herrn i huset ut på fler shoppingäventyer så får det ske utan hans fruga..hon blir allt hemma hon..
.
Jag ska pyssla runt härhemma..slå in klappar o koka kalops o göra julkort o släktforska o ha det allmänt beskedligt o lugnt..o inte fara nånstans alls..
.
.
Vi har haft lite roligt åt äldsta dottern på sistone..den damen e ju en hejdare på julklappsrim..O hon roar sig med o rimma o tävla i allsköns julklappstävlingar på nätet.. Ni kanske minns förra året då hon rimmade till sig smink för hiskeliga summor o hörlurar o allt möjligt.. Nå även i år så har hon rimmat hem ett o annat..  En snitsig hemtelefon från Philips... en  massagekudde... nån konstig hörlursmojäng som engelsson inte begriper meningen med..o nån grej däremellan som engelsson lyckats glömma..o nu idag så vann hon 1000 kr presentkort på Toysarus..ja just det leksaker..så Zac lär ju få en attans trevlig jul.. Ja det e en rolig unge engelsson har..  En ordtrollare har hon alltid varit o det e ju kul att det går o omsätta på detta sätt
.
.
Nehe..nu säger engelsson hejdå..för nu ska maken o jag mysa o se på film..ha det bäst,,,var rädda om varann..kram


Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-12-14 07:52:41

Vilka vinster!! Skev precis inne hos någon annan att jag aldrig vinner MEN det kan ju bero på att jag aldrig tävlar eller köper några lotter.. blir liksom inte av..

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-12-14 20:49:40

Härlig med vinster så här strax innan jul, framför allt den på ToysRus.



Jag har svårt att få julkänslan att innfinna sig i år, men å andra sidan så känner jag inte heller någon julstress. Vi har ett födelsedagsbarn att fira innan julen får ta över här hemma.



Ha det gott vännen och kramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej