Julen tassar fram..

Publicerad 2011-11-20 14:04:25 i Allmänt,

hemma hos engelsson..  Hej på er..söndagen e här,,denna veckan e strax slut o nästa träder in på arenan..  Så får vi se hur den blir.. Ryggen e inte tillnärmelsevis så bra som den borde.. Men vet ni vad..det får bli som det blir.. Igår så köpte jag lite nya blommor till matrummet..julblommor..  O fixade o donade lite i sakta mak..o utan att ens snegla  åt de oputsade rutorna..de får helt enkelt vänta tills jag orkar eller någon kan hjälpa mig..  O det känns bra som attan att kunna vända ryggen åt måsten.....
.
.
.
En jättefin orkide med inte mindre än fyra blomstänglar står främst ..sen en novemberkaktus i rödaste rött..efter den en cyklamen med väldigt fina vita blommor..o därefter så står där två vita novemberkatusar..
.
.
Där syns mina fina vita tulpaner som jag fick av sambon..gulle han.. Här var det mysigt att förmiddagsfika idag..
.
Här ser ni nu min nymålade kökssoffa..nu har den bara ett provisoriskt överdrag.. Den ska få en riktig dyna sen..bara jag hittar nåt som passar..  Kuddarna e fyndade på loppis..jag tycker de e fantastiskt fina.. De bruna köksstolarna ska även de målas vita med tiden..
.
.
Mera loppisfynd..den här nalleskaran väntar på o slås in i paket o bli julklappar.. En hel hög med helt nya nallar..med etiketterna kvar..här kan man prata om fynd eftersom hela gänget inte kostade en hundring ihop.. Två av dem var dessutom Bukowskinallar..o engelsson älskar hennes nallar.. http://www.bukowski.se/www/
Nehe..det får bli ett kort inlägg känner jag..ryggen vill att jag kommer i rörelse..men innan jag slutar så ska ni få se en bild från igår..  Då hade vi finbesök av svärsonens föräldrar o Petra o Totte dukade upp en så här fint.
.
Ser det inte underbart ut säg..  Saffranslängd o nån annan vaniljlängd längst upp..sen jordgubbswienerbröd o nån annan form av dito med vaniljkräm i samt kokostoppar med choklad....längst ner en massa pecanwienerbrön..mums
Nu önskar engelsson er en riktigt bra söndag..kram kram


Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-11-20 16:25:10

Åhh, vad mycket fint!!! Får jag också flytta hem till dig? Jag vill, jag vill, jag vill... ;)



Skönt att du kan låta bli att känna en massa måsten, men så fint och ombonat som du har, så vad spelar ett par oputsade fönster för roll? Jag tänker inte heller göra mer än jag orkar, förutom att leta fram det som behövs för att fixa lite julkänsla. Hade jag råd köpte jag nog köpa nytt, så jag slapp ge mig ner i källaren och flytta runt alla dessa kartonger. VILL INTE!



Vad mycket fina loppisfynd du gör. Borde nog hälsa på dig, så du kan lära mig hur man gör? ;)



Ha det fortsatt skönt och mysigt och var rädd om dig och din rygg.



Stor kramis till dig, vännen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej