En liten ...

Publicerad 2011-09-27 21:56:35 i Allmänt,

Zelda-tös e det som ligger i magen..En liten flicka som ska födas i slutet på januari.. engelsson blev inte förvånad.. O Zacs min var obeskrivlig... Med ögon stora som tefat utbrister han..en lillasyster..  Jag tror dock han var rätt nöjd med beskedet.. Senare när vi var o snurrade i byn så tog han upp ämnet några ggr..när han inte var fullt upptagen med att läsa alla skyltar vi körde förbi.. Ja han läser nu..o fort går det.. Under en tripp genom by låter det konstant från baksätet..Pressnytt Liljas Hörnan Idoffs Netto Kapp Ahl hör man honom mumla.. Han e en stor pojke nu..mummis lille kille..  Går i lekis eller sexårsgruppen som det heter nuförtiden.  O efter jul så ska han alltså bli storebror..  Jag tror han ser fram emot det..
.

engelsson gör det i allafall..  En liten tulta att gosa med o skämma bort..få gå på barnvagnspromenad igen..o sy en massa sött..  Jag hittade en bok på loppis häromveckan..  Som handlade om hur man syr sk Tildadockor..så det ska jag försöka mig på ..nu kommer jag ju snart o ha en liten dockmamma i huset igen..Yngsta dottern e snart 18..så det var ett tag sedan.. Jag gläds alldeles otroligt över att ha förmånen att få leva så nära mina barn o barnbarn..  Att ha Zac o snart den lilla en trappa ner.. Dessa små tassande steg som hörs i trappan varje kväll när han kommer för att säga godnatt.. Söndagsfrukostarna som vi äter tillsammans ja o kvällsmaten oxå..varje kväll äter vi alla tillsammans.. Hur många e förunnat att få leva såhär..
.
Idag har engelsson varit riktigt duktig..det blev en promenad o en bra mathållning..så idag har jag gjort allt rätt..haha--  Ja det e ju inte så självklart att få det o funka jämt..även om det gör det nästan alla dagar.. Jag har haft besök av en mycket god vän..o vi har pratat o fikat o sen promenerat runt i villakvarteret här..  Kanonfint väder var det..lite höstkyligt men strålande solsken..
.
.
I morgon ska jag o en av tonåringarna..eller båda om de vill..ut o kolla lite i klädbutiker..  Lite behöver fyllas på i garderoberna  inför hösten..
Men nu känner jag stora elaka tröttheten komma..så jag får stänga ner för ikväll..ha det fint..kram


Postat av: Cicki

Publicerad 2011-09-27 23:01:00

Grattis till lilltösen så här några månader i förväg.

Postat av: AprilSus

Publicerad 2011-09-27 23:12:01

Vad kul med en liten tjej! Vet att min yngsta son hoppades väldigt mycket på att få en lillasyster när jag väntade Julia och det fick han. Nu är han ju pappa själv till två killar, men jag vet att han önskar sig en liten dotter. Han är ju bara 27 år, så än finns det tid till ett 3:e barn. ;) Äldsta sonen som är 30 vill inga barn ha, men om hans 26 åriga fästmö skulle ändra sig, så har han lovat att överväga sitt beslut. Jag har ju två döttrar också, så det kanske finns en chans att man får bli mormor någon gång fram över, men jag hoppas det dröjer ett tag till.



Så den lilla ska heta Zelda? Vad gulligt! Då tänker jag på prinsessan Zelad, som skulle räddas i något spel min son spelade för många år sedan och mina föräldras hund heter Zelda, men det är nog ett rätt ovanligt namn? Zac och Zelda! Låter ju hur fint som helst.



Du skulle se mig nu, när jag sitter här framför datorn med ett fåningit leende på mina läppar medans jag skriver till dig. Känns ju nästan som om det är jag som ska få barnbarn igen. Tänk att man kan glädje så, med någon som man tyvärr aldrig träffat personligen? Men det gör jag i alla fall! :)



Min yngste sons barndomskompis och till lika min avlidna bästa väns son, väntar sina första barn. Han och hans sambo ska nämligen få tvillingar, två pojkar och jag hoppas ju självklart att jag får tillfälle att se de små liven vid något tillfälle när vi besöker sthlm? Om de hade fått en dotter skulle han döpte henne efter sin mamma. Jag hoppas de får en dotter i framtiden.



Finns nog en risk att man drömmer om små bebisar i natt. ;) Natti natti kramis!

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2011-09-28 05:53:21

Morning o tack för den varma kramen! Du får massor tillbaka!

Alltså...sicken dröm att få bo som ni gör! Så nära men ändå i sitt eget...när jag hade mina barn små fanns mormor ett stenkast bort...var såå skönt! Min Max, han bor 8 mil från mig...men får trösta mig med att det kunde varit 28!

Nu kommer jag att hålla tummarna tills din lilla Zelda är född!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: eva

Publicerad 2011-09-28 09:02:49

Grattis mormor ska bli så kul att se det lilla mirakel när hon kommer och zac blir storebror tänk va mormor kommer skämma bort dom små liven kram

Postat av: Janne

Publicerad 2011-09-28 10:16:55

Morron Engelsson ! Här är det en mulen och trist dag med duggregn som hänger i luftem. ha en fin dag !

Postat av: Annica

Publicerad 2011-09-28 12:24:10

GRATTIS!!!!

Kort-bloggen har ju funnits hela tiden. Men uppdateras dåligt. Har lås på den andra. Så maila mig får du lösenordet.

Massa kramar!!!

Postat av: Jill

Publicerad 2011-09-28 19:17:36

Mysigt med en liten tjej. :-)

Idag skulle jag behöva stänga ner tidigt, för jag är helt slut. Men jag blir väl sittande...



Hoppas du har haft en fin onsdag!

Postat av: strömma

Publicerad 2011-09-29 00:08:28

Hoppas ni hittade det ni skulle ha i klädväg. Här är det mest varmare skor som ska inköpas till sönerna. Dom växer inte så mycket nu och kan ha vinterjackorna fortfarande. Minns när alla var mindre och allt som skulle inhandlas varje ny årstid dyyyyyyyyyyrt.



Grattis till lilla Zelda som är på väg till er.

Mysigt med flera generationer som kan samsas i samma hus. Härlig uppväxt för barnen. Om jag nu inte helt har missuppfattat det?



kram

Postat av: MissStorm

Publicerad 2011-09-29 19:45:23

Kul med en liten Zelda! Ovanligt namn, men får ju mig att associera till en prinsessa.



Mycket vackert foto. Den typen av höstdagar får man inte nog av!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej