Den här kylan...

Publicerad 2012-01-28 19:48:13 i Allmänt,

tar bokstavligt talat kål på engelsson..  Alla mina leder har gått i totalt baklås så jag vet knappt vad som e bak eller fram på mig längre.. Det gör infernaliskt ont att behöva bryta upp kroppen femtioelva ggr om dagen..allt stelnar o värker o moler o ilar..jag blir knäpp..  Jag har suttit i mitt soffhörn invirad i en snug-rug--alltså en filt med armar..en fleecefilt ovanpå detta..en värmekudde i det värst drabbade knävecket o jägarstrumpor på fötterna..o elden sprakande i öppna spisen... plus en mugg hett te..o nu har jag tinat upp såpass att jag kan skriva ett inlägg.. Nu vill engelsson ha vår..o det i rödaste rappet..jag struntar fullständigt i alla vinterälskare..de kan flytta till norrland...
.
.
Näää engelsson e inget vidare glad inte..jag avskyr kyla..blääääää.
.
.
Förutom smärta o kyla så e allt väldans bra..   Zelda växer o frodas..en sån ljuvlig liten tösabit vi fått in i familjen..hon e som en liten docka.. Liten o nätt o superfeminin..små smala händer o fötter ett litet hjärtformat ansikte med rosenknopps mun..o intensivt mörkblåa ögon.. Vi e alla hopplöst förälskade i detta lilla liv.. Zac e fortfarande väldigt stolt men kan nog stundvis tycka att lillsyrran tar liite väl mycket tid..men han e väldigt kärleksfull mot henne..så svartsjukan har inte blommat ut..vi får hoppas den inte gör det heller..
.
.
Idag var maken o jag iväg o köpte en soffa till Isas vind..en Klippansoffa med svart överdrag.. Så nu fattas lilla damen ett soffbord o kanske ett litet köksbord..så börjar hon ha färdigmöblerat....  Till Zac hittade vi en helt underbar gammal skolbänk på Lions loppis i Sölvesborg..  Den hade ett sk bänklock men istället för det vanliga förvaringsutrymmet under locket så hade denna skåp istället..svårt o förklara..jag får ta ett foto en dag..men jag har aldrig sett en liknande skolbänk..o Zac älskade den ögonblickligen..så nu får vi se om den ska målas i nån fräck färg eller om den lille mannen vill ha kvar den i originalskick..
.
.
Förutom shoppingrundan så har vi inte hunnit med så väldans mycket idag..två kycklingar har sakta stekts i ugnen idag..o med pommes o zsatziki o lök o tomatsallad blev de en furstlig måltid idag.. så till den milda grad gott att ingen orkade nån efterrätt..så den får vi ta imorgon istället..
.
.
Nu ska engelsson borra sig ner i soffhörnet o drömma om varma vårvindar o fröpåsar o grillkvällar o glömma den här eländiga vintern..


Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-01-28 22:56:00

Usch vad jobbigt att inget ger dig någon lindring. :( Själv tycker jag att den här vintern varit lindrigare än de två senaste, men i kväll har jag också så ont att jag knappt kan gå. Gör man något utöver det vanliga så är det kört... :( Stämmer in i din lovsång till våren med sol och värme.



Tur du har dina små egna solstrålar som förgyller dina dagar. Krya på dig, vännen! Kramar om lite försiktigt... :)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej