Juli har vi hunnit trava in i..

Publicerad 2012-07-15 14:27:35 i Allmänt,

men nån överdriven sommarkänsla har inte infunnit sig..  Livet tassar på här hemma..vi gör inga storverk..lite småplock små utflykter grillar då o då när vädret tillåter o umgås med familj o goda vänner.. Det händer inte så mycket..så min blogg har väl inte varit så aktiv..  Har inte haft så mycket att förtälja..  Sonen var hemma på ett par dagar det är väl det bästa hittills i sommar..i augusti far jag o maken o yngsta döttrarna o hälsar på honom o hans sambo o vovven ett par dagar..  Det blir första besöket på Gotland för oss alla fyra..  
.
.
Vi har som sagt gjort lite utflykter..i torsdags var vi på tidigt morgonbesök i Karlshamn..sonen behövde skjuts till bussen..så vi packade en fika korg o efter att vi avlämnat honom så for vi ner till hamnen o fotade o fikade.. 
.
  
Först var det helt tomt på fåglar..klockan var ju dock bara sex på morgonen..men efter en stund så kom de på att vi hade smörgåsar..o sen var matfriandet i full gång..många lystna blickar på vår matsäck..den fick de inte..men vi hade med oss bröd till dem..så de blev nöjda..tror jag 
.
Idag är det söndag..o jag känner inget enormt behov att att fylla den med något speciellt avancerat..  Den får rulla på i sakta mak bara..  Ha en bra söndag ni oxå...kram


Postat av: Janne

Publicerad 2012-07-16 08:45:54

Goddag ! Då är vi hemma igen! Allt var bra på Öland utom vänträffen vi hade i helgen. Ha en fin dag !

Postat av: AprilSus

Publicerad 2012-07-18 01:05:57

Håller helt med om att den där riktiga sommar känslan är svår att få till, då vädret är som det är. Nu hade jag ju turen att åka iväg till en plats som bjöd på helt klart bättre sommarväder än det varit här hemma i Småland.

Jag och tjejerna hade hela 10 härliga dagar i Bålsta och ett barnbarn fick jag med mig hem. :) Hemresan bjöd ju även på ett kärt möte, hemma hos Sirpa, vilket var jätte kul, men alldeles för kort.

Underbart fina bilder bjuder du på som vanligt. Hoppas det kommer ännu fler framöver? Ha det så gott och njut av de stunder av solsken som blir mellan skurarna.

Många kramisar! ♥

Postat av: Gunnar

Publicerad 2012-07-22 08:21:40

Fina bilder från stranden och vattnet. Jag tror, hoppas och vill att sommaren faktiskt skjuter fart nu!

Postat av: Janne

Publicerad 2012-07-23 08:12:35

Hej! Hittills har ju sommaren inte varit så där fruktansvärt varm och det kan ju vara skönt det också fast lite varmare kunde det ju ha varit. Ha en fin dag !

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-07-28 14:57:05

Fina fågelbilder, känns som man kan ta på dem ;)

Postat av: Janne

Publicerad 2012-08-02 11:28:34

Hej! Nu har jag väckt liv i min gamla blogg igen och adressen är Http://radiogubben.blogspot.com. Här skiner solen och det är ett härligt väder. Ha en fin dag !

Postat av: Ingrid

Publicerad 2012-08-26 11:01:50

Jaha, du är kvar i Juli du.. den som ändå varit det ;)
Augusti -snart Septemberkram från mig.

Postat av: Janne

Publicerad 2012-08-27 06:31:35

Hej! Jag måste titta in och se vad Engelsson gör. Ha en fin vecka !

Postat av: Janne

Publicerad 2012-09-04 21:53:48

Hej ! Jag har nu bytt Konto och adress samt skapat en ny blogg för att emailtjänsten Hotmail kommer snart och försvinna. Den gamla bloggen var kopplad till Hotmails Emailkonton som snart upphör. Denna blogg är kopplad till Gmail istället.

OBS ! Ni som varit följare tidigare får registrera om er för kontot är nu knutet till Gmail !!

Den nya Adressen äe:

http://yngaregubben.blogspot.se/

MVH Janne

Kommentera inlägget här
Publiceras ej