Jösses..våren e nog kommen

Publicerad 2012-03-12 13:06:03 i Allmänt,

märkte engelsson när hon traskade ut på yttertrappan..det e ju för bövelen VARMT ute..nästan sommarvarning..underbart..må nu alla eländes kalla vindar o snöotäckheter hålla sig undan tills nästa december..
.

.
Tänk vad lite sol o värme kan göra med en människa..jag mår plötsligt så mycket bättre på alla vis.. Nu längtar jag enormt till skogs..en liten skogsglänta o en kopp kaffe det hade varit underbart..kanske locka med sig maken ut på lite äventyr..
.
.
Innan dess så ska jag passa på o visa några loppisfynd från förra veckan..
Min mamma hade en Finelkastrull från Arabia som tyvärr försvunnit åt något annat håll än engelssons.. O jag har suttit o sneglat på de där kastrullerna på diverse auktionssajter..men de har alltid gått för hiskeliga summor.. så det har fått förbli en dröm.. Tills förra veckan då..för då stod den så fint på hyllan i grannbyns loppis o väntade på engelsson..o nu e den MIN.
Den här kastrullen formgavs av Kaj Franck och Esteri Tomula..o den finns i ett stort antal färger o mönster..men denna tycker jag e finast
.
Mera Kaj Franck..de här skålarna heter Luna..o Franck formgav dem 1971 för Nuutajärvis glasbruk..vi har ett gäng av dem sen tidigare..trevliga små skålar..
.
En helt fantastisk gammal köksklocka..
.
Blåa glas..de översta ger mig Åfors-vibbar..har inte hunnit forska ännu dock..
Avslutar med en bild av vårt vårfönster i köket..när julen e över o våren börjar tassa framåt så kommer vårfärger o blommor in i bilden..  det roliga med denna bilden e hörlurarna ovanpå Isas dator som e färgmatchade med köket..gröna..  Här sitter Isa helst uppkrupen i soffan o med datorn framför sig..inte bara engelsson som trivs i köket med andra ord..


Postat av: tant Hannele

Publicerad 2012-03-12 21:05:37

Mysigt med värme och vårfärger.

Postat av: Cicki

Publicerad 2012-03-12 22:22:20

Grattis till alla loppisfynden.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej