Gomorron..fortsatt regn o rusk

Publicerad 2012-05-12 16:07:46 i Allmänt,

väder.. Ja mina vänner..vädret envisas med att vara vidrigt.. Det har blåst och ylat o regnat mest hela natten..ja kvällen igår oxå för den delen..  Och idag har vi marknad i byn..jag tycker väldigt synd o alla ungar som vill dit..  Käre svärsonen och Zac ska dit en runda..ungdomarna likaså..men maken jag Petra och Zelda stannar nog hemma..  Det lockar inte alls att gå dit..
.
.
Min minnesresa har fortsatt..alla dessa bilder..så själaglad jag är för dem idag.. Tänk alla år jag släpat med mig pärmarna med negativ..inte värdesatt dem så väldans egentligen..men ändå hållt fast vid dem.. Även mina kära mörkrumsprylar ligger i källare..ett komplett mörkrum som jag för första gången monterade upp i morsans klädkammmare.. Hon var väldigt tveksam..milt sagt..över alla dessa  konstiga vätskor.. Jag minns hur hon stod i dörröppningen o försiktigt kikade in..som om hon trodde jag skulle spränga hela huset i luften..kemikalier ju..farliga saker..   Nå det tog dock inte lång tid förrän nyfikenheten tog över..o sen satt hon i många timmar på en kökspall i den lilla trånga garderoben o såg sin dotter trolla fram bilder..
.
.
Idag skulle vi fått finfrämmat..men de fick avboka.. Tråkigt..men det går  fler tåg...
.
.
Eftermiddag har vi hunnit till nu.. Blogg.se har inte varit på bästa humör idag så jag har inte kunnat få detta inlägg färdigt..vi får väl se hur det går nu.... Ja ute regnar det fortfarande..den ena tonåringen ska ändå ge sig iväg på marknaden..ja lycka till gummman..blött o eländigt lär det vara där nere..det är då säkert.
.
Här hemma fortsätter jag o kika på gamla negativ.. Jag hittade en serie bilder på ett älskat fågelskrälle..en nymfparakit med masor av attityd..som jag var sambo med i rätt så några år..
.
Ja som sagt attityd..mitt te ur Birkakoppen smakade tydligen bra..
.
.
.
O så snor vi lite frukostflingor,,denna fågeln hade mycket av skata i sig..stal allt inom räckhåll
Mysigt..en kärvänlig liten själ var hon
.
Ja inte satt hon då speciellt mycket i sin bur..
Lilla kråkan..måste erkänna att jag saknar henne än..
.
.
Här är det bus på hög nivå..doppa en avbiten blomgren i tekoppen..jättekul
.
Ja nehe..nu stänger jag igen för idag..strax dax för lite matpyssel..varma mackor ska det bli idag..  Ha en bra lördag..kram


Postat av: Cicki

Publicerad 2012-05-12 21:25:48

Vi har också en massa mörkrumsgrejer i källaren. Jag har försökt fått sambon att kasta eller sälja grejerna men han vägrar.....:-)

Postat av: Tussan

Publicerad 2012-05-12 22:30:21

Härliga bilder Syrran oooooo jätte jätte fina.. Förstå att du har jätte roligt och kul.. Ha en bra Lördag kväll kramar i massor.

Postat av: Sirpa Hotti

Publicerad 2012-05-12 22:47:55

Blir sådär varm i hjärtat av dina underbara foton vännen och blivit så berörd av en del texten som det där om din mamma.. Starkt skrivet!!



Lämpimät Halit!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej