Vädret främjar mig

Publicerad 2012-05-11 18:54:31 i Allmänt,

och min nya hobby..  Jag kan i alldeles lugn o ro ägna mig åt att frossa i gmala foton o de minnen de för med sig.. För ute är det rena rama ruskvädret.. Regn åska och blåst har det så långt hunnit med..  Vi får väl se vad nästa fas blir..hagel kanske..skulle inte förmåna mig..o inte bryr jag mig heller..
.
.
Ja min minnesresa fortsätter..herredumilde vad jag har tagit foton i mina dar..jag har bara hunnit skarapa lite på ytan ..men roligt är det.. Som tur är så är maken lika ivrig att få använda scannern ..annars hade jag nog suttit hela dagen..  Nu sitter han o klickar sig igenom sitt liv i bilder o ser ut att ha riktigt roligt..
Medan jag kikade runt bland negativen så hittade jag bilder från en resa till Finland som jag o min lilla extrasyster gjorde..  Vi var inte så gamla..tror jag slutade nian det året o hon är fem år yngre än jag.. Men våra föräldrar släppte iväg oss på egen hand..helt otroligt när man tänker tillbaka..
.
Vi tog buss och tåg genom Sverige..med ryggsäckar packade med allt nödvändigt.. Tanjas ryuggsäck var lika stor som hon själv nästan..men det där var inte förhandlingsbart..hon skulle ha en likadan som jag..punkt..
.
.
Att hon knappt orkade bära den låtsades hon inte om.. Oftast slutade det med att jag fick släpa på bägge..utom vid ett tillfälle då vi fick springa för o hinna med ett tåg..då fick jag bära båda våra ryggor samt ta ungen under armen o springa för livet för o hinna med.
.
Min lilla medresenär<3
.
.
Vi tog finlandsfärjan över..blåsigt var det uppe på däck
.
.
.
Och stundtals soligt o fint oxå
.
Mat hade vi oxå vett o stoppa i oss..frukostbuffen troligtvis
.
Livbåtar fanns..det var ju tryggt
.
O glass,,jäkla unge..
.
Buss igen på finska sidan
.
O nu började en liten en bli trött
.
Väl framme så mötte pappa oss..Några veckors semester..sen var det dags o göra samma resa hem igen..  Även det gick bra..


Postat av: Svenne

Publicerad 2012-05-12 14:18:32

Man glömmer snabbt hur stora de där runda glasögonen var på den tiden.. När är detta, slutet på 70 talet va?



Åhh.. Den gamla fantaburken!! Jag har ett svagt minne av den typen, jag kan se trycket framför mig i alla fall.



Har du fortfarande kontakt med din extrasyster idag?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej