Minestronesoppa, loppisrunda och vackert väder..

Publicerad 2013-04-24 15:55:00 i Allmänt,

därtill,kan det bli bättre. Ja vi hann med ett gäng loppisar under gårdagens rundtur i Karlshamn men omnejd. Vi plöjde igenom sju loppisar..två var inget vidare ärligt talat så de lämnade vi tomhänta..men de andra leverade rejält.  Vi fann drivor med Gefleporslin till äldsta dotterns växande samling, däribland ett stort ugnsfat i nyskick. Jag hittade åtta tallrikar ur serien Coq av Stig Lindberg för Gistavsberg. Dessa har jag länge önskat mig..inte hela serien utan just mattallrikar, jag tycker de är så otroligt fina. Att sen hitta åtta stycken i nyskick för en femtiolapp gladde mig verkligen. Maken fyndade sex stycken likadana Höganäsmuggar i en härligt mörkbrun färg..så idag rensade han muggskåpet o packade ner en massa uddamuggar..de hamnar nere på återbruket under veckan. Vi hittade även en Isi-vas från Gullaskruf till samlingen. Makens uggelflock ökades med ett par keramikugglor samt en karaff i turkosfärgat glas i form av en uggla. En häftig plastkanna med ett mönster av blå äpplen samt en orange bakbunke. Klockan som syns till vänster är en japansk historia som jag gillade skarpt. Den lilla  trasdockan lade Zelda tassarna på direkt och helt rätt för visst var den till henne.. En gammal Transformersgubbe blev Zac glad över.Sen hamnade nån duk och gardin och tygbit i korgen också. På det stora hela en fantastiskt bra runda...
.
.
Idag så har vi lunkat på i lite sakta mak härhemma..möra efter gårdagen så tar vi det lilla lugna. Ute har det varit soligt men blåsigt idag så nån större längtan efter uteliv har vi inte haft. En liten runda till affären hann vi med för en stund sedan..inhandlade det sista jag behöver för att koka  soppa. Jag har en soppbas i kylen som jag kokade i måndags..så den ska bli middag idag ihop med pasta rotfruker persilja kyckling och tortellini = minestronesoppa.
.
.
Jag fyndade faktiskt lite pelargoner idag..de hade ett bra pris nere på Willys så jag köpte ett gäng knallröda och två vita. Jag brukar fylla balkongen med just pelargoner..visst är det ett pyssel med dem..men de håller ju hela sommaren o bara blommar och blommar..inte har jag haft bekymmer med ohyra på dem heller .
.
Nu ska jag rocka igång i köket..ha en bra kväll..kram


Postat av: Gardenhouse

Publicerad 2013-04-24 23:25:05

Åh vilken loppis tur!!! Där skulle man vart med ;)
Skönt att få ta det lugnt dagen efter...lagom är ju bäst av allt.
Sov gott,
Sussi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej