Tisdag va ?

Publicerad 2013-04-30 08:26:00 i Allmänt,

ja jo det är nog tisdag...jag har sovit så otroligt djupt och bra inatt att jag knappt vet vad jag heter. Det händer inte så ofta det nej, att jag får sova en hel natt. Så nu är tillvaron lite förvirrad och liksom suddig i kanterna. Men jag skulle tro att en jättebalja kaffe skulle rätta till det mesta. Maken är uppe och tassar han också så prognosen för att få kaffe snart är god. Ute är det fortsatt gtåväder och det blåser ännu. Så trist eftersom jag köpte en hel del växter igår som borde planteras ut. Men att vistas ute i blåst med ledvärk funkar inte alls..så det får bli inomhusaktiviteter idag. 
.
.
.
Idag ska jag koka oss en stor kastrull rejäl gammaldags köttsoppa. Visste ni förresten att en liten näve torkade trattkantareller i soppan ger en himmelsk smak. Det ger både färg och smak och man behöver inte använda buljong om man inte vill.
Lite bröd kanske jag ska försöka baka idag. 
.
.
 
Sen ska jag, om kroppen tillåter det, göra en serbisk variant av Kaiserschmarrn, där pannkakassmeten steks och rörs så länge att det blir som små små smulor..Kejsarsmulor. När man gör Kaiserscmarrn så delas ju pannkakan upp i strimlor, men detta är godare..sååå mycket godare men ack sån tid det tar.. 
 
Härovan har ni recept på Kaiserscmarrn men riktigt så görs det inte i   Serbien. 
.
.
Nehe..dags för frukost sen drar dagen igång med soppkokning och brödbak till att börja med. 
.
Ha en bra dag hörrni..kram på er
 


Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-04-30 08:36:31

Huomenta! Jesses vilken energi du har fått på natten:) Men visst man behöver kaffe att komma i gång! Vad gott det låter med soppa och ny bakat bröd! Dina har det bra!:)
Önskar dig en skön Valborg!
Haliterkuin Sirpa♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej