Hoppsan...en bloggpaus

Publicerad 2013-06-02 15:10:00 i Allmänt,

har det visst blivit här märker jag. engelsson har dock laga förfall för detta.  I fredags så traskade min exman in här, bärandes på en stor ICA-kasse full av diabilder han hittat i det hus där vi tidigare bodde allihop.  Det var bilder från början av åttiotalet och det var alldeles alldeles underbart...fullständigt fantastisk men samtidigt även sorgligt. Jag  har tittat igenom hundratalsbilder, jag har skrattat, gråtit, lett brett och fnissat om vartannat Sen har jag insett hur mycket jag hade glömt och vilken oerhörd skatt dessa bilder är. I dem ryms hela egelssons ungdomstid..alla vänner, all musik..skolan mitt första jobb..politiken som var så viktig då....så tacksam jag är för att han hittade bilderna och kom med dem.. 
.
.
Jag är lite omtumlad, jag har saknat och sökt och sörjt dessa foton i så många år. Nu blev det nästan för mycket alltihop så idag så packade jag faktiskt undan allt för några dagar.  Det kommer upp så många känslor att jag har svårt att hantera allt på en gång.  Så nu pausar jag från minnesflödet ett tag och syr gardiner istället.  Vi var ju på Ikea i veckan och det följde med gardintyger till både kök och vardagsrum. Så jag blir inte sysslolös, sen har jag ju massor o tänka på innan vår resa upp till norr..  Nu ska jag sätta på lite potäter till potatismoset som maken ska göra till vår stkta flundra som vi ska avnjuta senare..dillsås citroner och rivna morötter till det..mumsigt. Men först ska jag visa er några av alla de bilder som tumlat runt ,ed engelsson de senaste dagarna.
.
.
 Den översta bilden är från ett bokcafé som hette Oasen och som var engelssons andra hem..här jobbade jag vissa dagar i veckan under några år och här samlades vi alla. Nästa bild är symbolisk..kampen mot kärnkraften var en intensiv period i mitt liv.. På den undre bilden syns ett lokalt band som vi ofta lyssnade på..vilka minnen..
.
.
Här följer bilder från semeterresor till Spanien som jag och min dåvarande kille gjorde. Vi åkte motorcykel genom Europa och det var så mäktigt.
 
En sällskaplig liten höna. Vi bodde på ett litet hotel i bergen i Spanien..ett fantastiskt ställe med gamla stengolv och uråldriga trämöbler. En patio skuggad av trän och mat som jag aldrig kunnat glömma.  
Hmm vad jobbigt..varför kan jag inte flytta på bilderna så att jag kan kommentera under varje bild..när jag postar inlägget så ligger de ju isär men nu finns inget mellanrum emellan. Så irriterande.. Jag får klura på detta så återkommer jag
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här
Publiceras ej