engelsson har

Publicerad 2013-05-13 13:07:06 i Allmänt,

varit bråkig..och envis och påstridig och alldeles  alldeles omöjlig.. Japp..men jag är såååå nöjd med mig själv..har ringt runt halva kommunen idag och röjt och regerat..till slut var det en som lyssnade..  Detta är en helt ny egenskap hos mig..envisheten..och jag måste säga att jag gillar den helskarpt..
.
.
.
Annars har här inte hänt nåt mycket..det tog ju all min energi såklart att vara så förskräckligt bråkig och besvärlig och sen är det ju riktigt ansträngande att flina belåtet för sig själv som jag gjort sista timmen..leendet vill inte ge sig..hihi..
.
.
Nu ska jag se om jag händelsevis kan få nåt vettigt uträttat här hemma också..lite disk kanske eller matlagning..eller nåt annat kul..
.
.
 
Dessa små skira skott..är faktiskt spenat..som yrvaket kikar upp..om nån vecka går det att plocka de första bladen..
.
Titta vad det växer i kryddlandet..så härligt att se..
.
.
Nehe..nu sätter jag väl fart..ha en bra måndag
 


Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-05-13 15:02:02

Hej! Så mycket grönt där nere och här, härligt! Ja, ibland det är bra att vara envis eller heter det finska Sisu:)
Hoppas veckan har annars också börjat bra! Önskar dig en skön kväll!
Kram Sirpa♥

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2013-05-14 20:25:03

Heja på! Vet man bara att man har rätt, så får man vara hur bråkig som helst!! :-)

Himla trevligt kryddland!! Så skulle jag också vilja ha det - har en liknande rabatt nedanför vår verandatrappa. Me-e-e-en... Den brukar hunden ha som pissoar när man släpper ut honom på morgonen, så det vore ju inte så lyckat att odla ätbara saker där... :-X

Ha det bra!!! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej