Fortfarande

Publicerad 2013-05-22 10:10:00 i Allmänt,

mulet och grått, men jag undrar om inte solen lyckas busa sig igenom molntäcket ändå. Det känns som om den leker lite tittut ibland. Vi ska peta ner våra nyförvärvade plantor i storrabatten idag. Frukost har vi fått och kaffe på det, så nu är vi nog redo snart.
.
.
.
Jag har suttit och funderat på om jag behöver en tvättmaskin i badrummet, en liten en då, toppmatad 40 cm bred bara. Jag har svårt som attan att bära tunga tvättkorgar i trappan och det är rätt kallt nere i källaren, speciellt på vintern då. Efter en stund där nere så ökar  värken i lederna så jag undviker detta med tvättandet. Maken tvättar ju gärna faktiskt, men han tvättar lite efter eget huvud och inte alltid i den ordning och på det vis jag skulle gjort. Ja så saker och ting liksom försvinner ibland på nån vecka, det kommer ju åter igen när han anser det vara deras tur att tvättas, men jag går ju här o letar och saknar mina kläder och dukar och gardiner. Det finns plats i badrummet och så väldigt dyra är de ju faktiskt inte de däringa toppmatade sakerna.. Så jag försöker motivera för mig själv att det behövs en maskin, ännu är jag inte övertygad.
.
.
.
Detta tänkte jag laga idag..en hederlig gammeldags köttsoppa. Det känns som en sån dag..
.
.Ha det bra nu kram


Kommentera inlägget här
Publiceras ej