Gooodermorgon alla..

Publicerad 2013-05-29 07:26:19 i Allmänt,

engelsson spinner som en katt av allmänn belåtenhet.. Vet då rakt inte varför men jag vaknade på detta viset och prognosen är därmed god för resten av dagen. Värken är bara ett stilla molande , tröttheten verkar ha tagit till flykten och det enda som saknas just nu är en kopp kaffe och en stadig frukost.
.
.
.
Ute pågår en kamp mellan solen och molnen..då och då ser man solen greppa tag runt molnkanterna och kika ner men sen så puffas han ner ev en gråslöja igen..Nå, jag hejar på solen och tror nog den vinner idag..det känns så..
.
.
 
Jag sitter och funderar över vår resa genom landet..rena Nils Holgerssonfärden ju. Rakt upp genom hela långa mamma Sveas land ska vi åka, från lilla Blekinge till Lappland och därifrån via Tornedalen till Finland. Vi räknar med att färden upp till Lappland behöver två övernattningar så därmed så delar vi upp det hela i tre etapper. Det finns så mycket att se längs vägen att kameran nog behöver många minneskort till hands. Vi tänker åka inlandsvägen upp och kustvägen ner.  Inlandsvägen är ny för mig..Östersundstrakterna ser jag verkjligen fram emot..likaså Mora med omnejd. Jag har alltid kikat lite längtansfullt på de delarna av landet eftersom mina föräldrar alltid valde E-fyran och kustvägen upp när vi for på semester till Finland..den delen av landet har därför alltid varit en vit fläck för mig, outforskat land.  Men nu ska jag få se allt detta och jag gläder mig ofantligt..
.
.
Nu ser solen ut att vinna slaget där ute för nu skiner den då rakt på mig här i soffhörnet.. Maken sover ännu så jag tar nog och sätter på en panna kaffe och tar en kopp med mig ut på balkongen..
Här ser ni mitt senaste syprojekt..en gammal sjukhusfåtölj omklädd i  retrotyg. Har man dålig rygg och lider av allmän stelhet och eländighet i lederna då är en sån här fåtölj guld värd..hög sits och rak rygg garanterar att man klarar o kravla sig ur den. Fåtöljen kostade en femtiolapp och tyget hittade jag på en retrosida på nätet. Kombinationen är jag väldigt nöjd med..klurar dock lite på om jag ska måla fåtöljen. Nå det ger sig nog med tiden..ha nu en fantastiskt fin dag..det tänker jag ha..kram 


Postat av: Janne

Publicerad 2013-05-29 07:36:45

Morron Engelsson ! jag ser och förstår att humöret är på topp ! Bra för nu är sommaren här och Engelsson kan njuta av solen och värmen. Ha det bra !

Postat av: Yvonne

Publicerad 2013-05-29 07:48:55

Här har blåsten vunnit!!!Stolen tyckte jag var ett bra köp!!!Du såg rätt det var pecanwienerbröd Endast det bästa är gott nog när man får fint besök .Kram!

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2013-05-29 08:33:26

Jag gav precis upp att sitta ute på balkongen i solskenet och läsa tidningen - det kom bara fler och fler moln så solglimtarna blev allt färre och allt kortare... Men förhoppningsvis blir det bättre framåt dagen!? :-) Och hoppas att ditt goda morgonhumör består!!!

Jag var i Östersund för första gången förra sommaren, och det är en jättefin stad (och då gillar jag egentligen inte städer så värst, så det är ett BRA betyg!!) men framförallt är omgivningarna helt fantastiskt vackra!! Storsjön och de snöklädda fjälltopparna, skogen och jordbruksmarkerna... Har ni tid så åk ut till Frösön och hälsa på hos Wilhelm Peterson-Berger! Från hans hus har man en vidunderlig utsikt!!! :-)

Håller med om att E4:an inte är den roligaste vägen att färdas, men Höga Kusten är ett undantag! Kör man där så bara måste man ta sej tid att göra en avstickare ut till Nordingrå, Norrfällsviken och allt vad byarna heter där ute!! (Sen har jag inte varit längre norrut, men kan tänka mej att det finns fina platser utmed den vägen även längre upp!)

Så fin stolen blev!!! :-)

Postat av: Aurora

Publicerad 2013-05-29 08:57:04

Morn. Visst kommer solen. Men när. Ha en bra dag

Postat av: "LillaSyster"

Publicerad 2013-05-29 10:36:45

Här öser regnet ner, så det är underbara glassmarängbakelser som bakas idag - trädgårdslanden får vänta. För efter regn kommer ju sol. Tackar tackar för den extra energin du skickade upp! Ha en bra dag där på balkongen!

Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-05-29 13:53:00

Hei! Kiitos kovasti lämpösistä halauksista!♥
Eran resa låter jätte roligt...Jag vill också!!! :)
Mycket fin stol du har!
Här är det regndag:(
Önskar dig en fin onsdag!
Kram Sirpa♥

Postat av: Mia

Publicerad 2013-05-29 16:10:56

Ni har en riktigt spännande och fin tripp framför er, jag lovar ;-)
Duktig är du, inte bara med kameran och växterna, utan även symaskinen! Kram fina du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej