Hej o hå vad varmt...

Publicerad 2013-05-18 14:55:00 i Allmänt,

ja jisses nu är det sommar o det rejält.. Vi åkte till Sölvesborg och Bromölla idag..på fina vägar genom en några grader uppgraderad försommar än för nån dag sen.. Allt var så mycket mer utslaget och grönt, .  I beteshagarana lyste  maskrosorna chockgula   och rapsfälten blommade och smög in sin honungsdoft ända in i bilen. Det blåste men även vinden kändes sommarvarm och smeksamt vänlig. .
.
 
I Sölvesborg travade vi in på Lions tjugo minuter efter öppningsdags och lyckades ända hitta fynden..är folk blinda eller vad.. Ja eller jag ska kanske inte säga för mycket för jag lyckades passera ett bord med 18 delar Smide från Gefle två ggr.. Maken däremot har hökblick, han plockade raskt ner allt i korgen och kom travande med ett belåtet flin och visade mig.. Behöver jag säga att jag blev lite knäsvag..delarna kostade dessutom en femma styck..
.
En Laurids Lönborg dam hittade jag för en tjuga..retropåslakan samt lite böcker till barnbarnen.. Bl a en bok av   Monique Félix som heter Fängslad av en bok det är en liten bilderbok som min äldsta dotter hade som liten..både hon och jag älskade den och sorgen var stor när den tappades bort.. Så det ska bli så roligt att få ge henne ett nytt exemplar som hon kan ha till sin lilla dotter nu..
.
.
Nu ska jag dricka kaffe...återkommer med bilder på fynden sen..hehej


Kommentera inlägget här
Publiceras ej