Lördag??

Publicerad 2013-05-25 07:27:30 i Allmänt,

  var i hela friden kom den ifrån, jag är nog inte kommen mer än till torsdag jag. När jag är seg och har värk så blir jag väldigt dagavill och då kan helgen bara smyga sig på mig utan förvarning. Inte kul alls då jag har mina vanor och ritualer inför en helg. Huset ska vara städat och en helgmeny planerad och allla inköp gjorda och nya blommor på köksbordet.  Där nånstans när jag ställer fram vasen så blir det helg för mig.  Nu har jag ju inte alls så stränga krav på mig själv som när barnen var små..då var varje fredag en hysterisk städdag och på kvällen var jag så slut så jag oftast somnade från allt fredagsmys. Idag nöjer jag mig att röja undan allt som flyter och dammmsuga och moppa och så blommor gärna då  Allt detta har jag ärvt eter min mor och mormor i rakt nedstigande led, de var exakt likadana. Mina tre döttrar har tack gode gud en mycket sundare inställning till städning.
.
.
.
Jaha vad ska jag då göra av denna dagen som så fräckt smög sig på mig...inte är det moppat o inte ens dammmsugat..inte har jag då röjt nåt nämnvärt och inte står det blommor på bordet. Men lördag är det likafullt och blir det finväder så ska vi nog ta och grilla en köttbit och nån majskolv och  lite halloumi tror jag. Sen råkar jag veta att det är en hoper loppisar idag , lite varstans i Blekinge. så engelsson blir nog inte sysslolös inte. Skulle jag få tråkigt så kan jag ju alltid dammsuga och moppa och röja och inhandla blommor.
 
 
 
Då önskar jag er en trevlig lördag, ställ gärna blommor på bordet..så vet ni att det är helg..insidestips från engelsson..kram 


Postat av: Yvonne

Publicerad 2013-05-25 08:39:10

Om jag får testa det så kan jag sätta in om det var gott eller inte! Men smaken är ju så olika. Ha det så bra!

Postat av: Carina

Publicerad 2013-05-25 10:26:09

Ojoj, så där var jag förr....att allt skulle vara städat och klappat och klart....som tur är så har jag släppt den kontrollen då det gäller mig själv, med det inget sagt om andra, vet bara att jag aldrig skulle ha orkat hålla på så...livet är så mycket mer än bara städa....
Önskar dig en skön helg även om den kom lite snabbt för dig....själv har jag åkt på en brakförkylning så jag ligger för ankar:(

Postat av: Hannele på Hisingen

Publicerad 2013-05-25 11:29:33

Perfekt dag att grilla!

Postat av: "LillaSyster"

Publicerad 2013-05-25 14:37:13

Nu är det ju så att det blir helg, vare sig det är städat eller inte.... Men jag är som du: Ordning och reda!! Inte så att det går till överdrift -men jag mår så mycket bättre om det är iordning. Tog mig ut till rabarberna idag, förkylningen är bättre, men det fattas energi - huvudsaken är att jag är kry på måndag! Hoppas att du gjorde lite trevliga fynd på loppismarknaderna idag! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej