Seg, segare, segast...

Publicerad 2013-05-23 11:41:41 i Allmänt,

det är engelsson idag.. Huuuua ja..och jag som har en miljon saker att bestyra idag. Jag kommr bara inte igång, det känns som mjölksyra i alla leder och muskler, lite gummikänsla..lyfter man armen så boooiiinnnggggg dinglar den bara. Har sovit som en kratta inatt, så det är väl därför. Sen sitter storrabatten kvar i kroppen som en trötthet..det tar alltid ett par, tre dagar minst innan man är tebax i något sånärnormala gängor igen efter en sån grej.
.
.
När jag inget annat vettigt orkar så har jag suttit och kollat lite vad som finns längs med de vägar maken och jag ska åka nu i sommar.. Vi ska ju åka till norra Sverige och även över till Finland. 
.
.
Vi tänkte ta inlandsvägen upp och kustvägen hem.. Inlandsvägen har jag aldrig åkt så det ska bli spännande att se t ex Östersund..med Storsjön. Ja jag längtar och fasar..det myckna bilåkandet kan bli ett elände men vi ska ta redsan upp i tre etapper...likadant på hemvägen. En lång resa för oss som sällan åker mer än 8 mil enkel resa..men spännande och tar vi det lugnt så ska det säkert gå bra. 
.
.
Nu ska jag göra ett allvarligt försök att puffa igång kroppen och få lite gjort..ha en bra dag..kram på er
.
Bilder från en annan semesterresa..för över trettio år sedan.. Spanien


Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-05-23 12:33:17

Hej! Lyssna på din kropp, vila om det behövs! Sakerna springer inte i sin väg:) Nej då, jag vet hur det kan kännas! Ibland kroppen vill ligga men huvudet springer och gör saker fullt och då är det svårt att låta kroppen ligga!
Jag har en gång åkt kustvägen upp, över till Finland och inlandsvägen ner till Helsingfors. Stannade liten stund i Lappland och gick upp på Ylläs och Pallas.
Fina bilder!
Önskar dig en trevlig torsdag!
Kram Sirpa♥

Postat av: Cicki

Publicerad 2013-05-23 22:14:54

Åk gärna förbi Siljan om ni ändå ska åka i inlandet. Det är hur vackert som helst där. Rabatten är så himla fin.

Postat av: "LillaSyster"

Publicerad 2013-05-24 14:15:33

Samma läge här idag, kroppen vill inte. Präktig förkylning.... bara att ligga lågt, det är ingen som tar jobben ifrån en. Bilresan kommer säkert att gå bra, planera in stopp på vägen och ta extra pauser då ni ser något trevligt! Trevlig helg!

Postat av: Mia

Publicerad 2013-05-24 19:45:19

Ajajaj...kroppen säger ifrån, med all rätt! Vill du vara så snäll och ta det lilla lugna nu????????
Välkommen upp till norra delarna av landet i sommar, det finns mycket att fota, jag lovar ;-)
Kram på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej