Solen skiner..

Publicerad 2013-05-31 09:50:00 i Allmänt,

och man blir så märkvärdigt glad av det, visst blir man. Jag har tusen och en saker att göra och lär nog hinna med kanske fem av dem så jag tänkte rocka loss nu på en stund och försöka komma igång.   Idag är en sån dag att jag egentligen bara struntat i allt och åkt iväg nånstans på picknick, men tyvärr är det lite för många måsten som skriker efter mig.  
.
.
Men man kan ju drömma sig tillbaka till dylika utflykter. Jag vill visa er ett av mina favoritplatser här  i Blekinge. Spraglehalls naturreservat  ligger vid havet alldeles i närheten av vackra Hörvik på Listerlandet. Det är ett paradis som är väl värt ett besök..varsågoda en liten rundtur kommer här. 
Vi börjar i Hörviks hamn..
Därifrån är det inte många stenkast till Spraglehall.
engelsson vinkar till Henriksson och Nielsen..


Postat av: Janne

Publicerad 2013-05-31 21:15:00

Vad Klok och Trevlig du ser ut Engelsson !!! tror du är en bra och snäll människa engelsson säger Lilly ! Ha det Bra !

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2013-06-01 07:56:57

Hejsan!

Mmmm, riktigt härliga dagar nu - sommar när den är som bäst!!! :-)

I Hörvik har jag varit ett antal gånger, men Spraglehall känner jag inte till. Ska komma ihåg detta tips nästa gång jag hamnar där!!

Trevlig helg på dej!!! :-)

Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-06-01 17:00:44

Hej, jag vinkar till dej fast du inte vinkade just till mig...
Tack för den fina turen, du bor ju där jag knappt satt min fot, har mycket kvar att se av detta vårt avlånga land. Himla vackert och mysigt. Jag brukar vara duktig på att nosa upp alla naturreservat och dylikt. Idag är det tryckande kvavt och inte alls läge för någon längre promenad. Men visst har vi varit ute och fikat i naturen en sväng.
Ha en fortsatt fin helg!

Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-06-02 10:40:50

Hei Engelsson! Kiitos viimesestä tervehdyksestäsi luonani! Joskus "samassa veneessä" istujat voi olla lähempänä, kun voi arvaakkaan!
Ååå så härliga bilder! Vattnet, havet är det som jag saknar mest från Helsingfors! Jag känner att jag har inte varit så himla mycket hemma de senaste dagarna så det har samlats "lite" saker att göra här också!
Trevlig att se dig, HEJ! Fin bild!
Önskar dig en skön söndag!
Kram Sirpa♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej