Sommaren..

Publicerad 2013-05-07 08:35:52 i Allmänt,

är här..helt klart..  Frostnätterna verkar ha gett med sig och solen gassar sen tidiga morgonen.  Kan man bli lyckligare..så som vi alla längtat efter detta.
.
.
Vi har haft ett par bråda dagar härhemma..grejat och donat och varit på loppisar och grejat lite till... Vi har ett sjå med gräsmattan som är proppfull med mossa..mossrivaren jobbar övertid. Sen har jag planterat lök och sått en massa fröer och satt potatis..allt i minimala mängder och i pallkragar.. Den tiden är förbi då jag orkade med stora land..men det är bra såhär..det blir sallad och lök och dill och persilja och spenat till husbehov och potäter till några kok och allt bara för att det är kul..inga måsten eller hysteriskt rensande inbegripet nånstans.
.
.
.
En och annan blomma har jag också hunnit peta ner i krukor och lådor..både på balkongen och vid yttertrappan.. Jag ska ta lite bilder en dag och visa hur det ser ut nu.  Idag hinner jag inte då vi ska iväg en runda åt Karlshamn till. Maken har beställt en ny väst i en affär såden ska vi hämta upp och sen köpa lite mer plantjord.. 
.
.
Ute gassar solen och balkongen ropar på mig..så jag ska nog hälla upp lite kaffe och styra kosan åt det hållet..ha en bra dag mina vänner..kram
.
.


Postat av: Sirpa

Publicerad 2013-05-07 09:36:22

Hej! Nu när våren har kommit på gång ordentligt så det känns att tiden räcker inte att göra allt man vill eller kanske man har bara bråttom själv:)
Så fina blommor du har!
Önskar dig en trevlig tisdag!
Kram Sirpa♥

Postat av: "LillaSyster"

Publicerad 2013-05-07 18:29:24

Ja, vi hoppas att sommaren är för att stanna! Hängbjörkarna har expolderat idag - det är så vackert. Mitt japanska träd heter Prunus serrulata Kanzan om du/ni är sugna på ett likadant. Ha det så skönt i sommarsolen!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej