Kvällen ligger

Publicerad 2013-06-04 21:00:07 i Allmänt,

vilsamt draperad runt engelsson här i soffehörnet.  Dagen har varit lång, evighetslång så jag tycker det är bra skönt att få ta det lite lugnt nu.. Vissa dagar år sådana..bara rullar och rullar på utan slut. Inget vettigt har jag fått gjort heller precis..det har varit varmt och kvalmigt och då blir jag så enormt trött   Sen är jag lite urlakad efter att ha skrivit mitt förra inlägg, det erkännes.. Det var inte självklart att skriva det..inte lätt på något vis.   Men vet ni..jag behövde få göra det..att få sätta orden jag skytt så länge på pränt..få vara rak och ärlig runt det som skedde för sålänge sedan.  
.
.
Min mamma är borta..men mina minnen har jag kvar och allt annat som hon petat ner i mitt bagage..jag har musiken... Kärleken till färg och form..till vackra saker..förmågan att se kvaliteten hos saker och ting.. Jag har nyfikenheten som hon uppmuntrade genom hela min barndom.. Modet att experimentera med kryddor och råvaror, känslan i händerna för hur en bröddeg ska kännas. Jag har humorn och kärleken till bra filmer och god litteratur.   Jag har min finska identitet och stoltheten över mitt folk.. Allt detta hann min mamma skänka mig under de 19 hon fanns i mitt liv.. Jag säger bara..bra jobbat morsan.
.
.
Jag mår väldigt bra just nu..jag känner mig hel. Helad och ihoppusslad för första gången sen jag var nitton år..
.
Morsan <3


Postat av: paula i pörtet

Publicerad 2013-06-05 17:44:33

Härligt att du har så många fina minnen och att du ärvt din mors kreativitet! Själv förlorade jag min mor när jag var 26 år, då hade jag flyttat till Sverige och vi umgicks mycket sporadiskt. Jag har inte ärvt hennes talanger, de handlade om handarbete, hon var en hejare på att sticka och virka, något som inte alls ligger för mig. Däremot lagar jag gärna mat, det gjorde inte hon. Men vet du, baka kan jag inte, o jag tror en del av förklaringen ligger i att när jag var barn blev jag ständigt uppmanad att inte kladda! Så jag kan inte knåda en bröddeg! Jag fick helt enkelt inte göra något med händerna som innebar att man kladdade ner sig...
Eller så är det bara en anledning jag själv hittat på, men baka kan jag hur som helst inte.
Kramen

Postat av: "LillaSyster"

Publicerad 2013-06-05 19:34:46

Ligg du där i soffhörnet och vila upp dig! Det kan du behöva efter den urladdningen. Kram

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2013-06-06 07:47:29

Go´morron Engelsson, den ljuvligt vackra om än lite kyliga nationaldagsmorgon! :-)

Nationaldag förresten... Det är inget jag tänker fira ett dugg - tycker snarast att det känns lite fånigt att ha en sån dag över huvudtaget i det här landet, iallafall om man jämför med många andra länder som verkligen har något stort och viktigt och nationellt att fira.

Läste ditt inlägg nedan och blev verkligen berörd... Känner på sätt och vis igen mej själv i din berättelse för jag förlorade också min mamma tidigt, och även om det berodde på sjukdom så finns det likheter i känslorna och agerandet efteråt.

Kram!!!

Postat av: Mia

Publicerad 2013-06-06 18:55:30

Stolt och glad över alla fina talanger du ärvt av din vackra mor, det ska du vara och det känner jag att du är! Vill gärna skicka en stor varm kram...så jag gör det!

Postat av: Linda

Publicerad 2013-12-17 12:04:23

<3 <3 Kramen från mig <3 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej