engelsson har varit vid havet

Publicerad 2009-08-16 14:51:39 i Allmänt,

idag..en liten tripp for vi på, käre sambon o jag. Mina axlar bråkar lite efter mitt ivriga stickande så jag fick bokstavligt talat rymma hemmifrån för o låta bli stickorna*L*

Vi for till Norje Havsbad som ligger bara en kort biltur hemifrån.. Det var nästan folktomt på stranden så vi kunde ströva fritt o ta bilder nästan helt ifred..


Lite strandfynd







Humlorna kunde jag ju såklart inte lämna i fred
O inte pigorna..o det fanns verkligen mängder av dem
Riktigt vad detta var för något vet jag inte..nån som vet?? 

Oj oj det blev en massa bilder... En trevlig tripp, det var skönt vid havet..småregnade lite en stund o blåste..men vinden var ljum o solen varm..nu sitter jag med en balja kaffe o bara varvar ner..


Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-16 16:48:40

åh vad fint.

Det är så mysigt att strosa vid stränder.

Man blir lugn.



kram

Postat av: biggan

Publicerad 2009-08-16 17:07:25

härliga bilder, skönt sticka iväg ibland, kram biggan

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-16 17:29:07

Tjoho, jag är här nu... Gissa vad jag gjort idag?! Laddat upp massor underbara bröllopsbilder. Vi fick en kanondag trots lite regn. Vad härligt med lite extra semesterutflykter! Kram

Postat av: puff

Publicerad 2009-08-16 17:46:27

Määäh!!

Här har man plågats med värsta tröttheten

och suttit inne hela dagen.

så smiter finaste Engelsson till havet..

Fubbit var ju bara förnamnet...



Haha.. skojas lite...

Underbart!! Underbara bilder.. som vanligt!!



Isot halit!!

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-16 18:04:55

Sv: Ja det verkar finnas en del spekulanter denna gången. Jag tycker oxå att det är synd att göra sig av med honom, men som det är nu så isoleras han ändå från en stor del av lägenheten då han kissar i mitt rum och på balkongen. Han kan inte finna sig i "flocken" med alla hundarna. Han är en katt som behöver en hund som inte är på honom så mycket eller ingen hund alls. kram



Sv:Ja trots en del tråkigheter så var det mysigt. Man behöver komma bort lite då och då och det får mig att träna på att stänga av min telefon. Jag har svårt att ha den på ljudlöst eller avstängt. Kram

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-16 19:49:19

Härliga färger och härliga bilder. Det är vackert där nere där du bor.

Postat av: bettan

Publicerad 2009-08-16 19:50:22

jättefina bilder som vanligt

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-08-16 20:33:31

Jättefina bilder.=)

Ni verkar ha haft en härlig dag.



kram Jenny

Postat av: Cina

Publicerad 2009-08-16 21:09:26

Att vara nära havet är mäktigt och lugnande tycker jag! Vilka fina bilder du bjuder på, och vilken härlig utflykt ni måste ha haft mitt i allt detta vackra. Hoppas axlarna blir bättre snart! Kram!

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-08-16 22:59:10

mysbilder ju

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-16 23:22:25

Kollat i en pocketbok om småkryp jag har men ingen träff.. Kan vara en blomfluga (finns 300 arter) men tänkte du med ditt fotande av både blommor och kryp har bra koll på det.. En annan aspirant är då Parasitfluga..hade bara en bild på en sån. Är tydligen mycket ljudlig..kan det stämma..? Lycka Till! /SV: Var väl lite senare jag "upptäckte" Leonardo.. Först blev jag fascinerad av hans uppfinningar o.dyl. Men ju äldre jag blivit insett "likheterna"..det att ideérna sprutar i huvudet..svårt fullfölja något..nyfikenheten på omvärlden..intresset av djurvärlden (inte minst att föra över djurens uppfinningar till människan)..att se framåt (i ett större perspektiv) m.m. m.m. Tror inte han klarat av dagens samhälle, innan 25års ålder tror jag han haft stora problem med psyket med något följdproblem.. Men som det blev är han nästan utomjordisk. Att uppfinna saker som realiserades först 400 år senare..hmm Som universalgeni kommer ingen vara hans like närmaste 500 åren. Kommer bara en sån vart tusende år..max! /Patrik

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-08-17 00:51:30

Hej,

havet, kust - är speciellt, enormt fint fångat med kamera, proffsigt!!! Norje i Sverige är lite originellt. Må veckan börja på bästa vis!



Kraaam

Hooden

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-17 09:13:16

Sv:Därför borde stora tvättstugor stängas och alla hyresgäster få egen tvättmaskin och torktumlare som standard.

Postat av: Boman

Publicerad 2009-08-17 16:04:41

Norje? samma ort där Sweden Rock håller till? Eller finns det flera Norje i Sverige?

Snygga bilder, längtar till ledigheten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej