engelsson vill inte att de flyttar....

Publicerad 2009-08-24 16:10:10 i Allmänt,

vilka då??? barna såklart..just nu e statusen 3 -1 en unge utflugen, troligen för gott..ända långt bort till Gotland for han min älskade son.. en unge har flyttat ut o flyttat hem o flyttat ut o flyttat in som granne*L*  Två bor fortfarande hemma även om den äldsta av dem skaffat pojkvän o börjat växa till sig på ett högst oroväckande sätt..bara minstungen 15-åringen e fortfarande fast förankrad i modershuset....  

O nu sitter engelsson här med en orosklump av övergivenhetsgråt som retas i halsen..för en dag så kommer de alla fyra att vara utflugna...o lämna sin moder för stora vida farliga världen...  Det säger jag bara att det e inte lätt o vara hönsmamma av engelssons kaliber..helst hade jag haft dem alla runt mig så jag skrockande o småpjoskande kunnat samla dem under mina vingar..   Men de kommer att flytta o de kommer att klara sig alldeles utmärkt för hur jag än skrockar o  pjoskar så lyckas jag ändå fostra starka självständiga ungar......

En dag kommer badrummet att se ut som jag sist lämnade det..tandkrämstuben vara tillskruvad, schampokorkarna på plats o handdukarna hänga i prydliga rader..inga smulor kommer att bilda drivor på köksbordet, inga nudlar torka fast i bortglömda tallrikar i deras rum.. fjärrkontrollen kommer alltid att var tillgänglig o ingen har knyckt batterierna ur den..o engelsson..ja hon kommer att avsky varenda minut..det e då säkert


Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-08-24 17:53:50

Aj aj va det gör ont när de små liven lämnar sitt bo...

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-08-24 18:37:02

Minns när jag skulle flytta hemifrån jag är minstingen i en skara av sex barn...mamma led nåt oerhört.

Vadå va löjlig du är det gick ju bra när de andra fem flyttade...ja men du är ju den enda jag har kvar!!!



När min son flyttade till Sthl tyckte jag det var lite skönt...men när han ringde och bad om att få komma hem igen så blev jag glad.



Det är ju faktiskt lite sällskap för maken är borta mycket.

Ha en fin kväll..kramen



Postat av: Pia

Publicerad 2009-08-24 19:36:28

Åh kunde inte sagt det bättre själv.....

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-24 21:24:56

Jag har varit precis lika dan. Kan trösta dig med att det har gått över förväntan (men kan komma en o annan svacka..) finns tom stunder att det är ganska skönt bara vara mannen o jag. Svåraste var när hon under en o samma vecka sa att hon 1. bokat resa till Thailand 2. Sökt skola i Stockholm 1 mån senare 3. fått lägenhet där... Sen älskar jag när hon kommer hem som nu över sommaren. Sönerna har vi ju så nära där ska jag ju inte gnälla.

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-08-24 22:39:37

jaja inte lätt att vara hönsmamma hehe,,,,

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-08-24 23:34:48

Måste vara jobbigt när barnen flyttar hemifrån...



Ja du, undrar också vad det är med folk nuförtiden.



Haha ja man brukar ju säga att genvägar är senvägar...

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-25 01:45:13

Det är inte lätt att kapa bandet. Tyvärr måste det ju ske eftersom det är det som kallas utveckling. Du får trösta dig med att de kommer att komma hem med jämna mellanrum och så du får rå om de ordentligt vid de tillfällena.....:-)

Postat av: puff...

Publicerad 2009-08-25 06:27:18

Kommer inte att gilla det jag heller..



Har man haft dom hemma i en typ 500 år

så känns det nog rejält när dom flyttar..



Hoppas du mår bättre nu!!



Halit

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-08-25 06:54:28

Morning! Hoppas du fått sova inatt! Och krya på dig!

Jag lovar...sakta vänjer du dig...när ungarna lämnar boet menar jag...

Dina Blekingebilder...underbara!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ida

Publicerad 2009-08-25 08:46:39

jag vet faktiskt inte vartifrån min glasgubbe kommer ifrån.. fick den nog i present om jag inte minns fel. vad är Höglundsk för något?

kram

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-25 14:28:39

Vackert skrivet.

kram

/A

Postat av: Xeno

Publicerad 2009-08-25 22:08:36

Äh, mig blir du aldrig av med, vet du väl. ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej