God kväll

Publicerad 2009-08-22 23:05:28 i Allmänt,

engelsson har varvat ner såpass att jag kan skriva ett inlägg... Idag har vi haft en fantastisk dag..en riktig "rå om varandra, umgåsdag"  med tonåringar....tyvärr fick vi inte med oss alla tre..men den sista damen har jag planer för i morgon..så bäva månde du Mikkan..i morgon ska du med på äventyr.. 

Vi startade redan kl 10 o for mot Kristianstad......för er som aldrig varit där så e det den ultimata shoppingstaden..en charmig gammal stad fullproppad med framför allt klädaffärer..men även leksaker  o elektronik..samt massor av mysiga restauranger o kafeer...

  
En massa människor var det som flanerade runt  

  
 Sambons bild på det stora fruktstånd som engelsson handlade i

Tama gråsparvar vimlade det av..sambons bild

Detta klockspel klingar sprött varje heltimma
            

Mellandottern med pojkvän fick en slant o släpptes sen fria för o sköta sig själva o jag  o käre sambon kunde lulla runt i vår egen stillsamma takt..

H M ligger i en vacker byggnad

Ja lite kläder hittade dottern till slut o sen tyckte vi det var dags o äta..o efter det så spurtade sambon in på gubbdagiset....nämligen Clas Ohlson..minneskort o batterier blev det där..

På väg hem så ser vi skylten där det står Åhus o följande en väldigt plötslig impuls så svänger vi av o letar oss till havet ...nu  var det oerhört länge sedan engelsson var i de krokarna så mig hade sambon ingen nytta av som navigatör....

Nåväl till slut så skymtade vi stranden..o hamnade ja.. var hamnade vi..jo på ett militärt övningsfält.. 


Men efter att ha läst skyltarna o observerat att de rörde sig mycket folk i området o framför allt efter att ha sett vägskylten på stora bilden ovan så vågade vi tassa oss fram.. det stod ju faktiskt Säkra vägen..så vi letade oss ner mellan sanddynerna




till havet..så häftigt med öppet hav o underbar vit sand 

Sambons bild


Ungarna trivdes..      
  



  
Sambons bild


Ja det var en härlig dag..o till Åhus kommer vi defenitivt o åka igen...



Postat av: Kerstin

Publicerad 2009-08-22 23:20:34

Vilka fina bilder och vilken härlig dag ni har haft. Det ser jättefint ut och jag skulle trivas på den där stranden.

Ha en fin söndag.

Postat av: puff...

Publicerad 2009-08-22 23:22:45

Underbart!!

Är så glad att ni har haft det så gott!!

Fina bilder som vanligt finaste Engelsson..



Massor med haleja =)

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-08-23 10:57:26

Håller med dig om Kristianstad...verkligen en mysig stad...:)

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-23 11:31:54

Det där känner jag igen med en kusin i Åhus med stor familj och moster i Kristianstad och ytterligare kusin med fam i Öllsjö.

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-23 11:39:52

Hmmm, ibland när man skriver kommer det inte med. Sen kan det komma efteråt så du kan få två.. Det jag ville ha sagt var att det var kul med Åhusbilderna där har jag kusin med stor familj. De har även nån camping utanför Rigeleje eller nåt liknande.. En kusin till i Öllsjö och mostern med man i Kristiansta. Tyvärr blir det så sällan man ses o denna sommaren har det ju varit helkört.. Kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-23 11:51:59

Ha, ha vad det inte det jag trodde..

Postat av: Victoria

Publicerad 2009-08-23 12:15:50

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-08-23 12:19:32

vilak härliga bilder. :)

Postat av: Linnéa

Publicerad 2009-08-23 12:19:41

vilka

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-23 14:39:10

Haha * Överför energi 94% *

Snart är överföringen klar ;)



Än en gång, mysiga bilder =)

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-23 14:57:45

Åh..vilken mysig dag.

Kristianstad är en trevlig stad.

Och dina bilder är återigen så fina.

Skön känsla i dem

/A

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-23 15:31:25

det är jesus man ser på väggen

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-08-23 20:43:56

Ha ha...jag kanske ska ta och sjunga ut min smärta med...Hei kalisoppa kalisoppa hei...:)

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-08-23 20:44:54

Jag är den förste att skriva under på att det är Kristianstad som är Skånes bästa shoppingstad!!! :-D



Fina foton därifrån! De gamla vackra husen förtjänar verkligen att man då och då lyfter blicken en bit ovanför skyltfönsterna... :-)



Åhus var det ett tag sen jag också var i... Blir nog inte denna sommar!? <:-)

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-23 21:50:17

Jasså du sömntuta hihi! NEJ det är bra att få sova ibland och samla krafter. Som vanligt här på din sida får man vara med om ett äventyr med fina bilder och läsning. Jätte kul tycker jag! Tack söta, ja det är kul att bakelserna går lite då och då hihi. Ja du Sauna är bäst. ha en fin kväll kram

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-23 22:20:07

Nu vilar det ett stort ansvar på dina axlar engelsson för nu tänker jag lura min gubbe att åka dit..vill åxå handla på det torget;)

Kram Bibban

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-08-23 23:41:21

Mysiga bilder och det låter som en riktigt härlig dag.=)



Vad tråkigt att du bara fick åka förbi Berlin, var riktigt trevligt där. Massor att se och göra!

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-08-24 00:15:38

Ah trist. Men hoppas ni hade trevligt där ni var i alla fall.=) Var hade ni varit någonstanns?

Postat av: Cina

Publicerad 2009-08-24 12:42:54

Ojojoj! Mycket minnen väcktes här! Barnens far, som jag var gift med förut, är från Skåne. Mycket shopping var det i Kristianstad och många dopp har tagits i Åhus, och så var vi alltid på beachhandbollen där,.

På Åhusstranden har jag suttit och målat, just vyn som skymtar lite på en av dina bilder, med kranen. Mycket minnen finns det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej