Godmorgon här hopas molnen

Publicerad 2009-08-24 08:32:18 i Allmänt,

både på himlen o i engelssons inre.. Jag e förkyld o eländig..bröstkorgen värker o det gör ont o andas..käre sambon e genomtäppt o hostar o snorar..
                          .

 Detta e ju jättekul när man har en miljon saker o förbereda inför resan till Norrland nästa måndag.. Lille barnbarnet e pipig o gnällig..säkert som amen i kyrkan så trillar han dit snart..så här blir det alltid när skolor o dagis drar igång efter sommaren..alla blir sjuka..   O jag har INTE tiiiiiiid me detta ne minsann..  

Hihi igår så kokade jag min häxbrygd o trattade i både mig själv o sambon massor.. Prova detta om ni har halsont..brygg grönt the..Twinings gröna the med citron gillar jag skarpt..o sen lägg i färsk ingefära o pressa ner citron o en rejäl klick med honung..brukar funka fint, även om jag måste erkänna att jag inte direkt känner nån effekt just nu..suck  

+Grönt Te med Citron/Lemon +  ++     

Lite bilder för o lätta upp i engelssons sinne.. 


Åhus..

Ringblommor

En fjäder som fastnat i ett spindelnät

En liten piga som hade svårt o hålla sig kvar på Irisbladet..



Nee lite mer the o sen ska jag vila en timme..ha en bra dag..hoppas ni slipper förkylningar..kram 



Postat av: Speja

Publicerad 2009-08-24 09:16:46

Så trist det är med de där nedrans förkylningarna...hoppas att det inte är den efterhängsna sorten. Echinagaard brukar vara rätt bra, fast det ska man ta direkt när man börjar ana förkylningens fula tryne.

Postat av: Pia

Publicerad 2009-08-24 09:26:14

Åh vad surt att vara förkyld! Hoppas hoppas att dit the gör lite nytta så du piggar på dej!



Krya på dig kramar från Pia

Postat av: Cina

Publicerad 2009-08-24 12:44:18

Förkylningstider är trista tider! Krya-på-dig-kramar kommer här: Kram, kram!

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-08-24 15:05:28

Er tycker jag synd om..nu är det så illa att t o m myrorna ligger i lä hehe,,,krya på er

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-25 01:47:48

Det verkar drälla med förkylningar just nu. Det rosslas både här och där. Krya på er. Kram

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-25 14:31:56

usch för förkylning.

:(

Åh, jag fotade en tulpan för något år sedan.

Ser nästan ut som en av dina ringblommsbilder. Fast ståndarna är ju annorlunda såklart.

men färgerna är lika

:)



/A

Kommentera inlägget här
Publiceras ej