godmorgon hoppas ni

Publicerad 2009-08-04 11:43:05 i Allmänt,

sovit gott..engelssons käre sambo har hållit snarkkoncert inatt så sömnen har det inte varit så mycket med nej...

                                                                    
                                                     cure snoring


 Utanför e det lite grått o trist o farbror polisen står precis nedanför huset o utövar nykterhetskontroll..sambon o svärsonen sitter på balkongen o kikar på dem o lille barnbarnet tycker det e lite spännande..
                                                                                        

 engelsson ska snart göra sig i ordning för o åka o köpa present.. i morgon ska jag på lillsyrrans födelsedagsfest..  I eftermiddag måste jag ta itu med min sorgligt försummade trädgård..allt detta hysteriska regnande har gjort att allt växt mig över huvudet.. Sen så har bladlössen frodats nåt alldeles otroligt o saboterat många av krukodlingarna..jag har försökt med alla knep som finns men inte lyckats bli av med dem.. Jag läste om nyckelpigeinvasionen de haft i Skåne..det hade engelsson inte tackat nej till..de sötnosarna hade gärna fått invadera aldrig så lite i mina krukor o smaska bladlöss..jajamen 
                                                                   
  Men nu måsta jag ta mig samman o komma iväg..ha en bra dag  o tänk på orden nedan...kramen    

                                    Ödet ger oss släktigar, men våra vänner väljer vi själva. 

 

                                                                      Källa: Jaques Delille
                                                             


Postat av: Carina Persson

Publicerad 2009-08-04 11:46:50

Gulliga, gulliga Engelsson, som har röstat på mig i Rantalicious blogg. Du är för go. Tack!



Kram från



Carina

Postat av: Elisa Day

Publicerad 2009-08-04 13:20:46

Tack för din kommentar! Ja den låter med Markoolio brukar jag också sjunga när jag längtar till Finland. Kram

Postat av: christina

Publicerad 2009-08-04 14:48:55

Hej min kära engelsson , jasså guben håller snarksymfoni för dej på nattetid, hihi...va mycke gott du har bakat kommer på kaffe til dej hehe kramisar/STINA

Postat av: christina

Publicerad 2009-08-04 14:49:31

Hej min kära engelsson , jasså guben håller snarksymfoni för dej på nattetid, hihi...va mycke gott du har bakat kommer på kaffe til dej hehe kramisar/STINA

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-04 16:37:02

Åh, snarkningar är inte så himla skoj.

Däremot är nyckelpigor det.

Jag såg en idag och jag bad den flyga iväg till dig.

:)



Hoppas nästa natt blir bättre.



/A

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-04 19:48:42

Det citatet satt fint!! Men allt kan man ju inte blogga om, fniss...

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-08-05 11:11:20

Å ibland är släktingar ett ödets ironi....:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej