Godmorgon idag skriver vi torsdag

Publicerad 2009-08-27 10:25:17 i Allmänt,

vart tog veckan vägen undrar engelsson smått yrvaket..  Så mycket skulle jag ha hunnit med, men knappt hälften e gjort..nåja glad o tillfreds e jag ju..o det mina vänner smäller högre*L*

Idag ska jag röja i köket..joodå ska jag visst..om inte värken sätter stopp..fast då får jag väl ta till barnarbete o tvinga de små liven o hjälpa till*S*   Måste in i köksskåpena o röja bland kryddor o sånt..en del  örtkryddor e ju plockade o har redan torkat så de måste få plats  o mer måste plockas.. Nån torkad svamp vete katten om jag hinner få ihop i år..jag brukar torka karl-johan o trattisar..men då ska jag ju hitta dem först.. 

Här hänger Libbsticka o Pepparmynta på tork
Salvia,malört, oregano,äppelmynta o citrontimjan

En paprika, persilja o malörten i bakgrundsbilden 

Rosmarin..o persilja i bakgrunden

O sen så såg jag till min enorma glädje att taklöken blommar om..visserligen bara en blomma..men den tog engelsson direkt till sitt hjärta...

Visst e den vacker..

Såå nu måste jag komma igång..käre sambon har redan energiskt börjat plocka i skåpen..så jag får väl masa mig härifrån o hjälpa till..ha en bra dag mina vänner..kram



Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-27 12:50:08

Vilken vacker blomma taklöken har. Trots att jag haft egen trädgård har jag aldrig sett taklök blomma. Förmodligen var jorden för mager. Har taklök i en balja på balkongen numera. Vilken läcker klocka du har. Och torkade fina kryddväxter. Tror du jag kommit ihåg att skörda mina medan de var fräscha. Nejdå, nu lever de en tynande tillvaro i balkonglådorna.....:-)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-08-27 14:08:53

Hej vännen!! Vilka jättefina bilder!! hoppas att röjningen gick bra.. Här hemma går det inte i många knop!! Värken i höfterna sätter stopp för det!! Kanske ´kan höras sen?? Kramar från Linda

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-08-27 15:25:23

Känner doften av kryddorna bara av att se bilderna..Mmmm!

Torkad svamp är ju superbra...jag vill hitta trattisar dom är supergoda!



Ha det gott..kramen

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-27 16:39:08

åååååh vad fint!

Kryddor som luktar så gott och smakar således lika.

Trevligt att ha det så.

Och mycket fina bilder.



Kram

/A

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-08-27 18:40:28

Hejsan Engeln,

torsdag och veckan går - framåt? Du lär mig mer om kryddor och blomster - bilder med sånt man vill se! Tillfreds är du, låter bra! Hos mig kan du läsa om torsdagen - vad den består av (jag blev trött själv av allt ...)

Hoppas allt är fortsatt tillfreds och sköt om dig!



Kraaam

Janne Hood

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-27 22:10:48

Läste ditt inlägg.Vart tog veckan vägen?? Ja vart tar dom vägen man hinner inte något alls. Prova gärna morötter och potatis i klyftor i ugn. Häll lite olja, honung och kryddor i och så blandar du väl! Skit gott till kött! Har varit en fin dag tillsammans med Britt! Vi ses kanske också nån gång?? Hoppas jag! kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej