Goodagens, fredag

Publicerad 2009-08-21 13:54:05 i Allmänt,

blev det o  solen lyser med sin frånvaro..mulet o småregnigt har vi på väderfronten just nu...men det ser ut som om det skulle kunna klarna upp framåt dagen...  Idag e det tvättstugedag o passning av barnbarnet..inget direkt väder o vara ute i så vi får hoppas på en fin eftermiddag/kväll istället..  Jag o  Zac myser med en film medan de andra e o handlar..  

                                               Vårrullar o ris  o sallad står på menyn ikväll

                                       

Ska bli gott med lite sån mysmat..härligt att samlas runt lite sånt pyssel ibland..o vårrullar tycker alla om..nåja nästan alla Zac e inte så förtjust*L*  


Stoppar in lite fler Blekingbilder..bara till lyst..för ni vet ju vid det här laget hur vackert det e i  Blekinge*L*


                     

                      

              

               

               

            Björnbär hittade engelsson

             

         Som käre sambon fick..hans rygg tillät ingen bärplockning denna dagen 

         

        

     Gammelekan igen..

       
       

      Även denna ekan har tjänat färdigt.....moder natur har tagit över...
              




Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-08-21 14:12:19

Vackra bilder. Åh så gott med vårrullar, gör ni dem själva?

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-08-21 15:04:12

Tycker också jackan var snygg, känns lite 50-tal och rock.=)



Ja om ni är så många så förstår jag att det blir lite jobb att göra egna. Trevlig helg!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-21 18:03:55

Hyvää iltaa rakas ysvtävä! Sorry för att svaren dröjer! Mums har du gjort dessa själv??? Åh så gott det ser ut. Japp nu är jag igång i butiken, går det så går det. Hahha ha en fin helg vännen kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-21 18:27:50

Tere! Japp nu är den väl bra? Vart liiiite för mycket även för mig och fick ett bra tips av Viola så det nappade jag på! Tack VIOLA! Åh det vore ju trevlig att få bilder på rosor hahaha. Ja här blåser det som fan och snart regn så inte bättre här. Hyvää viikonloppua! HALIT

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-21 19:18:31

Mmmm, vackert så det förslår. Är lite dålig på Blekinge har hamnat mer på Öland, Halmstad resp Bohuslän.. Ja, vi har nu en rackans skön fredag efter långdag på jobb -infaller en gång var tredje fredag. pust!! Kramar

Postat av: biggan

Publicerad 2009-08-21 19:33:24

god mat härliga bilder, fin eka fast moder natur tagit hand om den, kram biggan

Postat av: anna

Publicerad 2009-08-21 19:59:29

rolig bild den där på ekan, som blivir överkörd av naturen, den är så talande på nåt sätt!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-21 20:13:32

vålullal och lis äl mums.



Trevlig helg!

Postat av: Sök och du skall finna

Publicerad 2009-08-21 20:28:07

Bra bilder!! Punkt!

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-21 20:30:52

Vårrullar lät gott. Det var länge sedan det serverades här. Det är kanske dags igen....:-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-21 22:59:33

Hej där

jösses vilka fin fina bilder, Blekinge känner jag inte till så värst, men nu vill jag åxå åka dit om det är så fint:)

God natt

Kram Bibban

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-22 07:47:19

Ja, det är verkligen vackert.

:)

Vårrullar är gott. Vad bra att jag läste din sida, nu har jag ett matförslag.



kram

/A

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-22 08:46:26

Ha, ha kunde inte låta bli lägga in den motsägelsefulla bilden.. Den var naturligtvis inte tagen igår utan i våras när vi var på Öland. Vi hade en klart lugnare kväll jag lovar! Kram

Postat av: biggan

Publicerad 2009-08-22 08:53:12

jag blir lika glad i dag över dom fina bilderna

nej då inte svårt alls kram biggan

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-08-22 09:07:38

GOTT !

Gör du dom själv?

Är det erat fat ?

Vad har du idom då ,,,det sticker ut nåt kräftigt i den ena ?

Har aldrig gjort vårullar själv.

Kram ha en bra dag .

Jenny

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-08-22 10:03:06

Jaha suck snyft,,,,,som vanligt ingen inbjudan till det delikata som serveras.....

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-08-22 10:40:31

Mysiga bilder, gillar den bilden på ekan =)



sv:Som tur var somnade jag till slut iallfall, men det är jobbigt när man blir pigg och inte kan somna. Har du sovit gott inatt? Kram

Postat av: Ninni

Publicerad 2009-08-22 11:01:28

Gott med Vårullar..det var evigheter sen jag åt en sån!



Vilka vackra bilder, ha nu en underbar dag, kramen

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-22 11:22:13

Hyvää päivää! Christa on vähän seg tänään hihi. Illalla saunaan mökille. Här har det regnat och regnat och vi som skulle städa förrådet och köra grejer! Grrr men jag måste ju erkänna att jag njuter av att inte behöva vara där nere och gräva hihihi. Nix nu ska jag byta på kotten och sen ska vi iväg igen! Have a nice day ! KRAAAAAAAAAAAM

Postat av: Limi

Publicerad 2009-08-22 11:32:27

fina bilder... :-)

Postat av: Carin

Publicerad 2009-08-22 13:43:41

Vackra bilder! vem har fotat dem? Jo jag har hittat jeansen men inte laddaren. Jeansen låg precis som Signar beskrev. Hoppas allt är bra med dig annars. Det var roligt att du skrev en hälsning även om det var längesen du var in i min blogg. Ha det gott!

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-08-22 15:29:25

mmm vad gott De var verkeligen finA bär kram ha en bra helg

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-22 16:53:19

Nämen det är ju mina båtar haha skojar..



sv: Morrn morrn..Allt är bara ok med mig, har bara lite tråkigt idag. Vet inte vad jag ska läsa och nästan inget funkar på nätet. Får bara felmeddelande.. Aja, roar mig på QX.se istället :D

Postat av: Ina

Publicerad 2009-08-22 20:07:09

Hej! Tack så mycket för din fina kommentar om mina tårtor =) Vad kul att din dotter också tycker det är kul. Har du några bilder som ni vill dela med er av här på bloggen tro?=)



Apropå bilder, har du tagit bilderna som är i detta inlägg? Väääldigt fina isåfall =)

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-08-22 20:17:17

Vilka mysiga platser du/ni har hittat till - och tänk att en gammal rutten roddbåt kan vara så fantastiskt vacker!? :-) Björnbär såg jag på ett ställe idag, men de var inte riktigt mogna. Får kanske gå dit igen en annan dag - fast det är egentligen inga särskilt sympatiska växter att plocka bär på... Aj! :-/



Hoppas du har en mysig lördagkväll! :-)

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-08-22 20:23:46

Vilka härliga bilder! Jag beundrar alla som kan ta så vackra bilder. Mina blir minsann aldrig sådär hur mycket jag än försöker. :o)



Jodå, natten var helt okej. Ludwig har behövt syrgas men har sovit gott. Dagen idag har jag fått vara mycket för mig själv så den har varit fin den med. Skönt att få bara vara ibland.



Hoppas du haft en skön lördag du med.

Kram

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-08-22 20:38:42

Jo jag vet att jag borde göra det, men jag tycker ju att det är så krångligt att göra det. Men i slutändan är det ju jag som vinner på det! Lättare sagt än gjort med andra ord :S Vad gör du en lördagskväll som denna? Kram

Postat av: Ina

Publicerad 2009-08-22 20:40:27

Än en gång, vad du är duktig! Har du systemkamera?

Postat av: Ala

Publicerad 2010-08-14 19:03:56

Vilka härliga bilder!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej