Stilla flyter Don

Publicerad 2009-08-12 20:50:07 i Allmänt,

neee men väl Mörrumsån.. på de flesta bilderna från Mörrumsån ser man forsar o hoppande laxar o iviriga fiskare som trotsar  det forsande vattnet..men Mörrumsån e så mycket mer än det..o det ska jag visa er.. 


Så här överjordiskt vackert flyter ån på sin färd genom engelssons älskade Blekinge.
  
 Sambons bilder  



Naturligtvis forsar den bitvis fram i hiskelig fart


För att sen stillna av o åter makligt leta sig fram genom landskapet 

Käre sambon o jag var alltså på en eftermiddagstripp till Mörrum med omnejd...ABUs fiskeshop var naturligtvis det som drog mest om man frågar sambon..där hade han utan problem kunnat tillbringa en heldag*L* O engelsson fick fotografera en massa....så båda var nöjda




 
 
En o annan blomknopp fann jag oxå..naturligtvis

En härlig eftermiddag fick vi...nu sitter engelsson i soffan o ska snart lite smått ambitiöst försöka sig på stickning..efter att axlar o handleder blivit sämre så har jag fått lägga sånt på hyllan..Men idag var jag o sambon med Petra när hon köpte garn till sina Amigurumis o då torskade jag dit på några garnnystan..så vi får se hur det går..ha en fin kväll kram





Postat av: Ninni

Publicerad 2009-08-13 07:00:21

OJ va vackert! Hoppas dina axlar och handleder lyder dig när du tänker sticka..kram

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-08-13 08:00:41

Till Mörrum och Laxens Hus och allt vad det heter där där storfiskarna håller hus, gjorde jag och maken en avstickare i början av sommaren när vi hade varit och levererat dottern till Sweden Rock... Men vi hann ju knappt ur bilen förrän det började regna, så det blev inte alls den fotosession som jag hade tänkt mej... :-/ Men nu fick jag uppleva skönheten där genom dina foton istället - tack för det! :-)



Ha en fin dag, och hoppas det funkar att sticka en liten stund då och då iallafall!?

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-08-13 09:08:28

åh så fridfullt!

Postat av: Speja

Publicerad 2009-08-13 10:43:30

Härliga bilder - och är du blekingebo?! Då har vi något gemensamt;)

Postat av: rantalicious

Publicerad 2009-08-13 10:45:34

sv: Ja det har verkligen blivit lite för mycket på den senaste tiden, men det hindret ska jga också ta mig över precis som inan =) Hur är det med dig? Kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-13 10:45:37

Hej! Vännen! Åh tack snälla hihih att vara starkt förknippad med rosor är inte helt fel hihih. Ja hyllan är bara så JAG! haha! WOW vilka natur bilder du delar med dig utav, så vackert! Ha en fin dag underbara du! Kram

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-08-13 11:07:41

Jag svimmade nästan när jag såg dem, utan att ha någon form av fotfobi.



Vilka vackra bilder ni tagit.



Ha en underbar dag du också.

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-13 11:32:34

SV: Visst är det en bra sovarlåt..:) Försöker hitta sånt som folk glömt eller inte hört, eller bara inte visste dom tyckte om. Hoppar över "säkra kort" för de låtarna är ju tråkiga att tipsa om.. Därför kan det bli sånt som inte passar alls men hoppas att nån då o då hittar nåt som överraskar dom, är mitt mål iaf.. Sen att jag, under tiden jag letar och funderar, har jäkligt skoj gör inte saken sämre..:) Låter gött att nyckelpigornas framtid verkar säkrad..:) Kram.

Postat av: Maria

Publicerad 2009-08-13 11:37:02

Tjing i stugan hos Engelsson!

Ja....antingen är det en förberedelse men jag lutar mer åt ren illvillighet och en noga planerad komplott. :)

Snart min bästa kvinna är det dags att dra på snorkeln...fast man kan ju som synes ha trevligt på hemmaplan också. Måste nog passa på att fota lite när jag åker norrut vecka två. :)



Stor kram och hoppas du känner dig lite bättre idag. <3 <3

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-08-13 11:39:05

Ja, det känns ju lite grann som ett hopplöst fall. Man kan ju inte helt och hållet stänga in sig och det är ju ändå sånt spring hem hit så förr eller senare hittar väl skiten hit iaf. :o/

Hopas på det bästa iaf.



Postat av: Lasse

Publicerad 2009-08-13 12:19:07

jaha o nu har "sambon"fått drag under gallocherna hehe

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-13 12:49:13

Återigen vilka vackra bilder. Jag blir lite avis över alla som kan fotografera så.....:-)

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-13 13:01:38

Sv:Allt är väl med mig, har bara fixat lite med datorn. Häromdagen kunde man inte skriva på svenska då tangentbordet var inställt på amerikanskt så min bror var över igår och fixade till det. Ska ju uppdatera med information från min första skolvecka samt skriva lite om Grinda hade jag tänkt mig.. Kram till mamma engelsson ;P

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-13 13:02:16

Sv:Ja men det är ju skumt att man ska behöva vara otrevlig för att få respons. Vad ger det för bild av dagens företag?kram

Postat av: Miss Dramaqueen

Publicerad 2009-08-13 13:42:56

Jättefina bilder! Och sticka är superkul^^

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-13 13:53:52

Har med stickat en massa förr men sen jag bröt armbågsleden går det inte tyvärr. Ja du är inte ensam att tro att Deas är pappa till Moltas, men nej det är farbror o Moltas som är så ruskigt lika! Lite småkul har hittat mängder med kort där de är som kopior.

Postat av: biggan

Publicerad 2009-08-13 19:47:05

visst är det fint där, vi var där förra sommaren härligt. kram biggan

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-13 19:54:30

Sv:Mmm jag tycker om att plugga, speciellt om det är ett ämne som intresserar mig. Jag fick ju t.ex mvg i psykologi bara för att jag fann det så intressant.. Kram tillbaka..

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-08-13 20:09:03

Det är väl där de som har blått blod brukar fiska...



Kram o tack för jättetrevliga bilder o bra text...Hälsa till prins Daniel om han dyker ner/upp!

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-13 23:18:30

Sv:Jag tyckte det var ett enkelt ämne. Men sen har jag alltid lätt för humanistiska ämnen men svårt för praktiska ämnen som t.ex matematik. Jag anser att det är djävulens påfund.

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-14 04:51:50

Vilka fina bilder!

Verkligen vackert.

Jag har aldrig varit till Mörrumsån men jag har hört talas mycket om den så klart.

Nu ser jag ju att det är värt ett besök så någon gång i mitt liv kanske jag också kan skryta med att ha varit där.



Ha det bra

kram

/A

Postat av: Maria

Publicerad 2009-08-14 07:34:29

Nej så kul! Vi ska till Tärnaby/Hemavan där vi har stuga....titta lite fjäll, plocka sig en svamp, elda lite brasa och mysa vid fjällbäck. :)

Men jag börjar ju jobba igen vid månadsskiftet så vi kör om varandra du och jag - lovar i alla fall att lämna en eller annan kantarell till dig.



Stor kram!!

Postat av: Pia

Publicerad 2009-08-14 08:30:27

Åh så underbart vackert!

Postat av: Miss Dramaqueen

Publicerad 2009-08-14 09:20:02

Svar: hmm, ja, det kanske är modigt av mig? Men jag tänkte mer på att det är ett stort problem och att om man låter sig låsas av det så missar man massa underbara personligheter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej