Tisdagen kom med regn o kyla

Publicerad 2009-08-11 13:14:26 i Allmänt,

men nu tittar faktiskt solen lite blygt fram.. Det börjar sakta bli höst mina vänner..I morse, när jag stod ute på uteplatsen  o planterade om mina sorgligt försummade krukväxter, så var det en aningens aning höstdoft i luften..Ni vet den där lite kyliga doften av lövrassel o friska vindar. Av en hög klar himmel  o långa promenader iförd tjocktröjan. Av mysiga lässtunder o stora koppar av te.. Av lövkrattning o den sista grillkvällen för året..jo det e sant..jag  kände doften.. 


File:Autumn.jpg

Idag har sambon o jag roat oss kungligt, vår stora djungel av krukväxter hamnade utanför o planterades om o spolades av med trädgårdsslangen.. Vi har stoooora växter i självvattnande krukor som e lite svårhanterliga..  Men nu e det gjort o fönstret fick vi putsat oxå..härligt..


Så nu ska vi bara damma o dammsuga o moppa golvet så e vardagsrummet så där härligt nystädat..ska bli gott o sätta sig i soffan ikväll o bara njuta av livet.. 


Postat av: Amanda

Publicerad 2009-08-11 13:48:52

neej, skallebank är aldrig kul men nu börjar det lätta. samtidigt som solen tittar fram igen. ^^

Ser ut att bli en ganska fin eftermiddag iaf. :o)

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-11 14:12:37

Sv:Vi skulle klara oss på att bo i närstående län och jobba och studera i Stockholm. En i min klass bor i Uppsala t.ex..

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-11 15:01:39

Hej! Ja jag hoppas det i alla fall. Ja du hösten är på väg det känner man som du skriver i luften! Pust vad sommaren gick fort. Ha en fin dag kram

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-11 17:16:40

Vad härligt med nystädat.

Det hade jag i fredags..nu är det gammelstädat..hehe..

Ser inget vidare ut..men jag ska ta ett tag nu och diska.

..jätteskojsigt..



Åh, jag skulle behöva plantera om en del krukväxter också..har en tändstickskaktus som..skämmesbör jag coh gör jag inte blivit omplanterad på 3 år.

Den är stor och jättefin men den skräpar lite då "tändstickorna" faller av.



Vilken fin bild på höstlöven!

Wow!



Kram

/A

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-13 12:46:47

Vilken fin monstrera. Det var länge sedan jag hade en sådan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej