Tisdagen kom

Publicerad 2009-08-25 09:45:19 i Allmänt,

med sol inne o sol ute..engelsson mår mycket bättre idag..vad det nu var som var på besök o ställde till det så e det nästan puts väck nu....bara ett svagt pip i bröstet..men det klingar väl av det med..käre sambon e så gott som återställd..bara trött..


Idag så måste vi komma igång o städa undan..tycker om o åka iväg o lämna allt i toppskick..så knäpp e jag*L*
 
Läste ett inlägg på en blogg om att tjatande föräldrar som upprepar sig till slut når fram till sina telningar...  O då kom jag o tänka på min fenomenala storasyster..hon har satt två söner till världen o fostrat dem till fantastiska män.. Så länge jag eller de kan minnas, vi e nästan jämnåriga killarna o jag, så har hon oförtrutet förklarat o förmanat o berättat o påpekat..om smått o gott. Trivialt o onödigt tyckte vi ju då..o nog har de skakat på huvet  åt sin morsa o fräst en o annan gång att- jaja morsan sluta tjata nu..   

Tills de skulle göra lumpen vill säga..för då trillade polletten ner..ordentligt..När de märkte hur tafatta o okunniga många av deras jämnåriga var..inte mycket kunde de om nånting  o minsta lilla göromål var ett företag..som bara o bädda sina egna sängar..  Då kom killarna hem till sin fenomenala morsa o sa med stolthet i rösten   -morsan vet du vad? ditt tjat..det har varit våran allmännbildning det.. 


Postat av: Speja

Publicerad 2009-08-25 09:48:41

Vad underbart att höra! Då ska jag med gott samvete fortsätta mitt evinnerliga tjat på småherrarna!

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-08-25 09:52:52

Härligt med en så solig tisdag. Här har vi också sol ute och sol inne. Kommer nog bli en fin tisdag.

Kram

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-08-25 13:49:44

Jag som fostrat en son med Damp har fått upprepat och upprepat om och om igen. Det sitter numera i ryggmärgen för sambon påstår att jag kör samma metod på honom. Det kan väl inte vara sant?.....:-)))

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-25 14:26:42

Lumpen är mycket bra att göra för herrar. Och för damer också.

Många som knappt vet hur man kokar potatis så att tjata är nyttigt.



Härligt att hon fick credit för sitt tjat också.

/A

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-25 15:29:43

Sv:Jag mår bara bra.. Lite seg bara och arg på att CSN krånglar än.. Ringde upp dem idag och de pratade om inte fullständiga resultat sist jag studerade, men då hade jag ju hoppat av för att jag mådde skit och min psykolog skickade intyg FÖRST IDAG!! Så jag frågade om jag får faxa dem intyget och det får jag, hoppas verkligen att jag får pengar, annars måste jag söka mig ett deltidsjobb.. Fast jag tror att det var semesterstängt på dockakuten, men så fort de öppnar igen ska jag gå dit med Jerker. Kommer dokumentera det för bloggen med...

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-25 18:47:41

Ja ibland går det upp ett ljus för de "små" liven.. Förhoppningsvis i rätt tid. Kram

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-08-25 21:15:54

Hej Engel,

jag skrev långt och så sa datan - ladda om tillf. fel - så allt försvann. Nöjer mig med att de flesta ungdomar kommer till en punkt då de inser att de råd de fått fungerar, dock ej tjatet ;)



Lumpen, för- och emot, nu får inte ens så många göra den. Men det är tufft vara ung. Krya på er!

Fridens

Hooden

Postat av: hristina

Publicerad 2009-08-25 21:55:46

God kväll , hur står det till med engelsson då ? Här är det förkylt är inne på 3 e veckan med hosta blir snart galen ,ja mer galen än vanligt hihi.Kramisar /STINA

Postat av: puff...

Publicerad 2009-08-26 00:09:14

Jag tjatar inte.. jag allmänbildar ska jag säga

till mina små liv när dom tycker jag ...Allmänbildar för mycket...haha



Halit!!

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-26 02:48:50

Skönt du mår bättre..:) Angående "tjat": min morsa sket fullständigt i vardagstjatet och därför jag fortfarande har svårt med vardagsrutiner.. Så din syster och hennes söner har alldeles rätt: det hör till allmänbildningen..:) /Sv: Som jag skrev även till "Jollymaria" så tror jag på det goda i människan..:) Aahh då får du besöka Esrange och berätta hur det var senare..:) Lappland kan vara rätt ställe för filosoferande denna årstid så det blir nog bra..:) Ingen fara, tombolan snurrar fortfarande i huvudet så det finns mycket att ta av..;) Kram

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-26 05:57:55

sv:Mmm det hoppas jag med, vi skulle behöva göra roliga saker oftare och jag har aldrig åkt på kryssning med dubbelsäng liksom.. nu är min älskling dunderförkyld och jag känner oxå av ngt..kram

Postat av: Pia

Publicerad 2009-08-26 09:16:04

Åh vilket underbart Kvitto!! Hoppas på den belöningen någon dag!

Skönt att du mår bättre!

Idag Onsdag regnar det som attan här i Norrköping,solen vi hade igår verkar ha tagit ledigt idag...



Kram Pia

Postat av: smultron

Publicerad 2009-08-26 10:26:48

Haha, ja där ser man!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej