Varm onsdag

Publicerad 2009-08-19 19:03:47 i Allmänt,

har vi haft..sommaren e definitivt tebax..jajamen..  En liten runda bland blommorna tog jag efter frukosten o hittade lite kompisar*L*



 Idag har vi farit på loppisrunda..engelsson, sambon,  kusin o Bettan...O eftersom färden gick mot Bromölla så  stannade vi vid Levrasjön igen..igår så blåste det ju halv storm men idag hade vinden mojnat nästan helt, bara en mjuk bris lekte över vattnet o tillsammans med solen smekte den glitter över sjön.. Det lekte o glimmade i det glasklara vattnet o man kunde se ända ner till bottnen



Väl i Bromölla så plöjde vi igenom två loppisar med rätt klent resultat..lite böcker o en glaskula modell större var allt engelsson fyndade..men däremot så fick jag syn på en fontän på torget som jag länge tänkt fota.. 

Det e en fantastisk fontän designad av Gunnar Nylund som föreställer två förhistoriska svanödlor..Scanisaurusar...dessa vackra djur levde i trakterna av Bromölla för en himskans massa år sedan





Ett fantastiskt konstverk..

 


Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-08-19 19:43:47

Visst hade vi en mysig dag..det gör vi om snart...:) Kram

Postat av: bettan

Publicerad 2009-08-19 20:10:46

hoppas vi kan göra om det denna dagen har varit kanon

Postat av: Christa

Publicerad 2009-08-19 20:31:12

hej hopp! Vilka bilder!! Ljuvliga, där skulle man kunna ta sig ett dopp! Ni har haft en mysig dag! Kram

Postat av: Mollan70

Publicerad 2009-08-19 23:07:11

Vilka fina färger du har fångat på blommorna!

Postat av: Maria/kattloppan

Publicerad 2009-08-19 23:07:29

Ingen sommar i sikte här i Arvika inte... Det har varit kasst väder hela Juli och nästan hela augusti här... Nattis är faktiskt superlikt mig på bilder när vi bägge är i ca 6 års åldern Irma är likt mig på bilder mär vi är babysar och mikka är fruktansvärt lik sin pappa.... och farmor med...

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-08-20 07:40:24

Morning! Jisses vad du är produktiv på bloggen...har läst ikapp o njutit för fulla muggar!

Hav, sjöar, ån, pigor o blomster med mera med mera; härligt!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Katta

Publicerad 2009-08-20 08:07:32

Sv:Jag tror att det finns ett samband, då det händer alltför ofta för mig och sen när man har kollat hur månen står så ser man att ju fullare den är,desto skummare drömmar. Sen är det ju alla kvinnor som får värkar av månen..

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-08-20 08:33:07

Åter igen ljuvliga bilder.



I dag stod han minsann utanför dörren när klockan var 06.45 och tyckte jag skulle skynda mig så han inte kom försent, börjar 08.00.....

Så skönt att han ville iväg i dag.

Postat av: Speja

Publicerad 2009-08-20 08:47:02

Fina långhalsingar, tänk, dem har jag aldrig sett, fast så har jag inte varit i Bromölla så många gånger.

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-08-20 09:27:40

Det händer då och då att jag också kommer till Bromölla, men de där kreaturen (fontänen!) har jag missat!? :-) Måste lägga detta på minnet och försöka få tillfälle att leta upp den nångång! Vill se - och kanske även fotografera! :-)

Postat av: Pia

Publicerad 2009-08-20 10:29:53

Finns bara en sak att säga:UNDERBARA bilder!



Ha det gött,kram på dej!//Pia

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-08-20 10:47:24

Vilka fina kompisar!

Och mycket fina bilder, som vanligt.

Ha en bra dag

/A

Postat av: smultron

Publicerad 2009-08-20 12:04:04

Wow! Den där fontänen gillade jag :)

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-20 15:35:46

Puh..vilken tur du visste vad ödlorna hette annars hade ju min nyfikenhet igen fått mig att leta överallt..;) /SV: "..Däremot så finns det kanske många människor med slumrande intresse för små barn som får en bekräftelse via honom.." Håller med men därför jag tog upp detta med "odemokratiska krafter" för samma tanke där att vi hyschar om det..men funkade ju inte utan måste upp på ytan så att han inte får stå oemotsagd.. Är vi tysta så finns ju ändå hans blogg kvar och den hittar "de slummrande" förr eller senare..hans eller någon annans..:( Kram /Patrik

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-08-20 17:58:35

SV: ..och att vi inte kan göra något åt det.. Är ju också synd han skrev vart han jobbade, det var onödigt och egentligen bara provocerande.. Men kan inte se en lösning på det hela.. Möjligtvis fler män i förskolan..? Kram /Patrik

Kommentera inlägget här
Publiceras ej