engelsson kan inte sova

Publicerad 2009-12-11 02:04:47 i Allmänt,

hej i natten..ja här sitter jag vackert o får inte en blund i ögonen..nehej minsann...för har man sovit o sussat i två timmar på kvällen så e det ju inte lönt o försöka sova nu..
Julen närmar sig med stormsteg o engelsson sitter o känner efter om inte julhysterin ska infinna sig..men neee den lyser med sin frånvaro..jag känner mig synnerligen harmonisk..har nog landat nånstans där..o insett att man faktiskt inte MÅSTE en massa....nu tror jag ju iofs det faktum att jag haft ruskigt ont de sista veckorna oxå bidragit till denna insikt...
Hur har ni andra det...har ju inte orkat runt till er som jag brukar..o jag saknar det..
Denna lilla figur bebor ett mossfat på engelssons köksbord..ihop med ett helt gäng andra tomtar..


Postat av: Ahhh....Skönt med ett Livstecken från Finaste Engelsson :D

Publicerad 2009-12-11 06:16:38



Sicken söt tomte...



Kan tänka mig att arrangemanget på bordet är lika sött.



Hoppas du mår nu lite bättre nu iaf?

Har saknat dig gumman!



Isot Lämpimät Halit!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-12-11 08:30:16

Hej rakas ystävä! MEN vad där det kan du inte sova?? Här är det full rulle som vanligt, förberedelser inför julen samt en utställning imorgon igen! Att du inte orkar hälsa på oss är ju bara så! Du får ta det sen när du hinner och har ork! Ha en fin helg kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-12-11 12:57:36

Tjuvstartat med Lussefirande på jobb idag, en riktigt mysig start på dagen. Ha det gott!!

Postat av: Mormormu

Publicerad 2009-12-11 16:45:38

Man blir härligt glad över de fina foton! Och av tomten som ser så snäll ut..



Ha en mysig fredagskväll!

Postat av: bettan

Publicerad 2009-12-12 09:44:58

Jag har för mycket sömn i mej just nu jag delar gärna med mej

Postat av: Maria

Publicerad 2009-12-12 11:46:30

Godaste helgen på dig underbara kvinns!!



Ryckte just vinglöggen från sugen....den hade sin vana trogen gått på hela flaskan med sugrör!!

Den väste, fräste och hävdade att den minsann fått den i present.

Lovade att den skulle få den tillbaka, men lite senare och att det faktiskt inte passade sig att hänga ut genom fönstret packad innan kl.12, ylandes TIPP TAPP TIPP TAPP, HEJ ALLA TOMTAR SLÅ I BAKEN OCH LÅT OSS LUSTIGA VARA!!

Fram till efter lunch ska man kunna hålla tonen, texten och fönstret stängt!!

Den ligger och tjurar under granen..... ;)



Här blir det troligen bullbak idag om allt går som det ska, måste komma ihåg att handla saffran.



Ha en underbar helg du med och vila ryggen ordentligt, så hoppas jag att den känns lite bättre och mer uthärdlig väldigt snart.

Kolla också skåpet så att du har din glögg kvar....tycker tomten hade en mycket misstänkt och lite pilemarisk min.... :)



KRAMAR!!!



PS. Ska också tacka ödmjukast för knäcken. Jönssons har tuggat i sig halva burken, munnarna har gått så de sett ut som 8:or och nu har hela kalaset klibbat ihop så det är lungt och tyst för första gången på länge.....i alla fall tills det smält undan tillräckligt för att rycka loss gaddarna ur härligheten. :))

Postat av: Puffsom kommer in för att säga till underbaraste Engelsson att:

Publicerad 2009-12-12 21:29:20



Vettu gumman... jag tänker på dig!

Önskar att du inte skulle ha så attans ont!

Önskar dig och det dina en underbar Lördag..

Samma i morgon och dagarna framåt...



Isot Lämpimät Halit Rakas ystävä!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-14 09:23:00

Vilken söt tomte..han ser lite pillemarisk ut!



Ingen stress här heller..tänker inte

skaffa någon heller!!

Ha en jättebra dag hoppas det onda släpper..kramen

Postat av: Cina

Publicerad 2009-12-14 18:07:05

Hej där Engelsson!

Min julhysteri gick nog över när vi klarat av kalaset förra helgen. Barnen firar inte jul hos mig så det enda hysteriska här är nog jag. För att de inte ska vara med mig. Men, det blir jul ändå och ikväll njuter vi av köttbullar till middag och sen väntar glöggen. Julen kan ju vara länge. Och börja tidigt. Hoppas du mår bättre snart och inte har så ont!

Varm kram!

Postat av: Puff..

Publicerad 2009-12-14 22:50:57



Älskade gumman... Hur är det??

Är det värken som däckar dig?

Fan... lider med dig finaste du!!



Massor med Gillardigmycketokryapådig kramar

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-12-15 17:38:15

Hej på dig! Hoppas du inte är allt för dålig?! Har saknat dig!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-15 19:01:21

Jag har precis skrivit ett inlägg om att inte jag heller känner någon julstress. Det blir jul i vilket fall som helst. Krya på Dig kära du!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej