Blomstervandring...

Publicerad 2009-07-14 00:19:44 i Allmänt,

Käre sambon har vandrat runt med kameran bland engelssons älsklingar o sina egna skyddslingar..så här kan ni följa han i hälarna på en liten tour runt rabatterna...varsågoda

                            
                             Kungsljus
                         
                              Gurkört

                         
                               Oxalis
                         
                              Cikoria

                        
                                Vinranka  

                         

 
                          












                           


Postat av: Ida

Publicerad 2009-07-14 00:33:37

Jajjemen! :D alldeles riktigt. =)

vilka fina bilder!!hur kommer det sig att du kan alla blomnamn?

kram

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-07-14 02:34:52

Sv: Tack så mycket!



Jag leder med lite grann nu, men det vänder snabbt... :/ Behöver all hjälp jag kan få med att sprida länken http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338



Kram//Hanna

Postat av: Christa

Publicerad 2009-07-14 06:53:42

Tjohej! Japp har blitt med nu dator! SOMtur är fungerar ju båda nu så jag får ha den nya för mig själv hihihi Hoppas allt är bra med dig??? Fina bilder du visar. Du är duktig på blommor du. Ha det bra kram

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-07-14 09:28:00

Vilka fina bilder.

Kungsljus växer nästan som ogräs här.

Det kanske det är också?



Vinranka..hmm..en sådan har jag..som bär hur mycket frukt som helst och jag kan inte ta med den..tror jag..för de överlever nog inte i en storkruka så...



Kram

/A

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-07-14 09:58:55

Sv: Tack så mycket, det uppskattas verkligen. ^-^ Ja, just nu leder jag, även om det kan ändras snabbt... Jag känner att jag kan ta hem det här, med lite hjälp. :) Tack, återigen, för dig hjälp!



Ha en fin dag



Kram//Hanna

Postat av: Livsstilsbruden

Publicerad 2009-07-14 10:00:02

Åh de där påminner mig om min farmor. När jag var liten så hade hon en stuga som jag alltid va på på somrarna. Där hade jag ett eget litet land som jag kunde plantera massa blommor på. Farmor hade alltid dina frön planterade välorganiserat, det hade dock inte 8-åriga jag :P

Postat av: Pia

Publicerad 2009-07-14 10:07:52

Fina bilder!

Hoppas allt är bra med dig ,kram kram

Postat av: Ida

Publicerad 2009-07-14 12:13:52

Ja visst blir man! Men det är ju bra att det inte går till spillo i din by. Nej men jag förstår inte riktigt det... en annan som kommenterat inlägget skrev att de rear ut brödet till halva priset dagen efter, så nog borde man kunna ge bort det samma dag om inte annat.

Ja men det är ju jättebra att ni kunde ta rätt på de, gott låter det också! och mycket bättre än att brödet ska slängas.

mm.. man blir verkligen förbannad!



åh vad kul! så du har lärt dig alla namn och så själv?

kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-07-14 12:28:14

Åh du goa vän!! Dina kommentarer är alltid så underbara. TACK! Nja du får väl se vad det blir hihih Kram ha det bäst

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-14 15:57:56

Åhh... vilka fina skyddslingar du och sambon har!! Såå vackra färger!! Kanske terrar lilla Engelsson senare om hon ska hålla sig hemma... Kramar från Linda

Postat av: Cina

Publicerad 2009-07-14 18:36:49

Vilka fina bilder! Som alltid på din blogg! Min favorit-blomma är Cikorian.... Den är så speciell... så ljuvt blå och överlever bara där DEN bestämmer.... Engelsson har minsann gröna fingrar! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej