Fredagskväll o engelsson har landat i soffan

Publicerad 2009-07-10 23:25:43 i Allmänt,

  Så nu har vi tagit oss hem käre sambon o jag...en lång intensiv dag har det varit o roligt har vi haft o glada som tusan e vi att vara hemma..    Vi har varit på gubbdagis, Harald Nyborg närmare bestämt. Vi skulle inhandla skruvdragare o det gjorde vi medan käre sambon drog benen efter sig o  kastade lystna blickar längre in i gångarna. Men fann sig i sitt öde att ha ett kvinns med sig o ställde sig snällt i kön till kassorna..

Sen for vi på första loppisen o det var Kupan i Kristianstad  som dagen till ära hade halva priset på allting 



                         


                        

Därifrån travade vi ut med en kasse böcker o två skålar o sen for vi vidare o åkte igenom Broby där loppisen tyvärr var stängd på fredagar men i Glimåkra hittade vi en liten loppis där engelsson hittade en pressglastallrik till sin samling.

Sedan vidare till Osby där vi mötte upp med en lika loppisgalen vän. Vi tog en fika först på ett underbart fik med gammal inredning som engelsson tyvärr inte minns namnet på men deras wienerbröd e livsfarligt goda..

Efter fikat så for vi till Marklunda o gick på Filippos loppis som e väl värt ett besök om ni e krokarna..där hittade engelsson en Fuga-skål, stor lycka..o därefter ett ställe inne i Osby som heter Hyllan..o där fann jag en skrivbordsstol till minstungen min..o käre sambon hittade en geringssåg*L*

Sedan så gjorde vi ett stopp vid Osbysjön ..väldigt vacker natur o engelssons kamera gick varm..


                                     

                                    


                                  


                                 

                                  

                                    

Sen har vi gjort ett besök i vännens lilla  lokal där han har hysteriskt mycket glas o engelsson hittade två fugor till vad e sannolikheten för o hitta tre fugor på en dag?? Efter det har vi ätit gott på Sportbaren i Osby innan vi for hemåt.  
 
O det bästa med dagen var att jag inte hann till fotografen idag..  nu har jag visserligen hela helgen på mig o gruva mig..men men...nu ska jag lyckligt sitta o beundra mina fugor  en god stund..ha det gott kram..



Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-11 05:45:03

Mmm jag vet.. Jag har bara haft deppodagar ett tag och då blir jag väldigt negativ. Kram

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-07-11 07:08:18

Morning! Härlig dag du hade! Skulle gärna besöka Skåne igen! Och du ska till Norrland läser jag...myggen välkomnar dig!

Härliga somriga foton hos dig! En bild på Fugorna vore heller inte helt fel!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-11 11:29:44

Hej min underbara vän!! Nu på förmiddan ska jag och särbon kolla på bil!! Han vill köpa en 7-sitsig för min skull... hihi!! Då blir lilla jag... Jag kan slå en pling när vi kommmer hem om du ska vara hemma!! Du kan väl messa!! Många kramar från Linda

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-11 11:33:46

God förmiddag! Jag lider av svår husarrest, sugen på att åka ut och halta runt stan!! Annars är friden återställd, fjärrkontrollen är lagad och mannen lugn igen. Så du har också en filmfantast...vi får tuta ihop dem. :)

Jodå, bröllop är på G i januari. Har legat ganska lågt om det på bloggen men jag kunde inte hålla mig i ett tidigare inlägg. Annars är vi på god väg, kyrka, festlokal, DJ, fotograf är bokade mannens kläder är köpta...jag har lite ångest över mina kläder bara. Drömde en mardröm för ca en vecka sedan - En halvtimme kvar till vigseln, alt är klart utom min klänning. GULP!! PA-niiiik :)



Kram kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej