Ryska värmen viker undan för Polska kylan??

Publicerad 2009-07-07 19:11:13 i Allmänt,

Konstigt väder konstaterar engelsson sedan hon kollat in väderleksprognosen för de kommande dygnen.. Det svänger ordentligt i prognoserna?? Först så skulle vi se upp för den förfärliga ryssvärmen som skulle komma med över 30 grader varmt minsann..  
                                                              



men nu har vindarna vänt tydligen o det kommer kallt väder från Polen?? istället..regn o rusk o en sjunkande barometer e vad vi har o vänta oss den närmaste tiden.. så svensson har greppat luren o bokar solresor för fullt läser engelsson


                                                     

                                         Ja vad ska man tro..engelsson tror ingenting utan väntar o ser..



                                                                   


                                                       O laddar upp med paraplyer för säkerhets skull


Postat av: biggan

Publicerad 2009-07-07 20:24:17

ja vi ska vara hemma hur det än blir. vi ska till norrland senare på semester, så vi får väl ladda paraplyerna med kramar biggan

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-07 22:02:12

Gullig du är!! Tack för omtanken. Har haft en lugn dag, nu ikväll grillat med ena sonen med fam. Firat att städ o flytt är klart... och planerat kommande stora begivenheter (mer info kommer ;)nästa vecka)Kramis

Postat av: Mia

Publicerad 2009-07-08 02:03:32

Hej du!!



Jag och min syster är med i en tävling där vi kan vinna en liten dator :) Vi hade vart väldigt tacksamma om du kunde klicka in dig på:

http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351

och rösta på oss... Det vore så himla snällt :) Det tar ca 3 sekunder du behöver bara klicka på den lilla snäckan bredvid bilden..



Kram// Mia & Mirna

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-08 02:43:31

Hoppas du får sova lite nu hjärtat!! Du finns i mina tankar ska du veta. Jag har småpratat med min älskling och det är inte omöjligt att det knackar på Engelssons dörr under sommaren.... Stora sövande kramar från Linda

Postat av: Maria

Publicerad 2009-07-08 10:35:55

Aloha! Jag vet jag har varit en dåååålig människa som struntat i min kära blogg!! Hur står det till? Ja, vädret har lämnat en del åt oss att önska senaste veckan. Sol, regn och åska om vartannat. Jag har lagt ner ganska så mycket av tid och ork på jobbet så det har nu inte gjort så mycket men jag har sneglat ut genom fönstret och undrat "va tusan".

Nja, nog tar jag det här med tillfrisknande på allvar men jag har bullat upp med kuddar och dator på mage och fötterna uppåt och massor med pärmar och har det ändå rätt ok. Det värsta är väl att jag mycket väl kan tänka mig att jobba hemifrån mera...blir nog svårt att övertala chefen. :)

Annars är allt rätt så bra och bättre och bättre i fötterna. Håller alla tummar att det fortsätter så - En vecka kvar till bandagen ska bort. Hurra!!



Ha det bäst och du får gärna skicka över dina "barnarbetare" med lite smarrig pasta. :)



Kraaaam

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-07-08 10:41:52

Igår kväll var det ett härligt blixtspel på himlen när jag satt på balkongen men hörde ingen åska...vackert var det när det lyste upp förnattshimlen....:)

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-07-08 10:54:47

Tjena! Hoppas du mår lite bättre idag?!

Här i Hälsingland är det gråmulet o kallt; svensk sommar?

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-07-08 11:15:13

Hej igen...glömde ju! Tack för förklaringen till Spätzlen!

Kramen igen!

Ragnvi

Postat av: emily

Publicerad 2009-07-08 11:23:08

FY! Tycker inte alls de är roligt med de här vädet, precis som Engla haha. Där är vi lika. Vi vill ha sol, inget snack!

Postat av: Cina

Publicerad 2009-07-08 15:05:16

Ja, ibland undrar man ju när vädret liksom "kommer av sig" och ändrar om sig lite hipp som happ. Idag badar jag mellan skurarna, i packningen finns baddräkt och paraply och en väldigt bra bok!

Hoppas din värk är bättre!

Postat av: Amanda

Publicerad 2009-07-08 15:10:50

Ja, knepigt väder var ordet! Och fort svänger det. Ena stunden sol, nästa åska och regn. Ena stunden 30 grader varmt, nästa 18.

Hoppas vädret stabiliserar sig snart igen.



Hur är det annars engelsson idag? ^^

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej