Söndag eftermiddag....

Publicerad 2009-07-12 14:31:25 i Allmänt,

Så skönt med söndag vi har varit till skogs med tonåringar o plockat blåbär..det blev en himla massa tack vare Issa O Magnus, de duktiga ungarna. Sen när vi kommer hem så väntar käre svärsonen med en stor påse blåbär som han plockat under sin fisketur o  som han tänkt överraska med, o så hade vi oxå plockat. Nå det var bra det så kunde vi ge Bettan lite som hon får äta med socker o mjölk..

Nu känner jag hur resten av söndagen ligger vilsam framför mig, dagen o jag bara samexisterar i högsta samförstånd. Jag ställer inga krav på söndagen o känner inga motkrav, det mest ansträngande jag tänker åta mig idag e matlagning.   Köttfärslimpa o ugnsstekt nypotatis e planen..o naturligtvis blåbärspaj med vaniljvisp

                                                                   



Sen så e det ju söndag o Agatha Christie igen..Poirot den här gången..o apropå det så finns det en konstnär som heter Bob Doucette o som gör fantastiska karikatyrer..titta bara


                                                  

                                                                                                           
                                                                    


Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-12 15:36:09

Sv:Jo och du får en paj eller middag om du har vägarna förbi Stockholm.. Mmm vi träffades oxå på nätet. Jag tror att jag har svårt att anpassa mig för jag har aldrig haft ett såhär seriöst förhållande innan. Allt har bara kraschat. Men det blir bättre och bättre dag för dag..

Postat av: Katta

Publicerad 2009-07-12 15:57:19

Sv:Mmm men jag ska kämpa vidare för att överkomma min rädsla. Hur gick det med bärplockningen?Såg i Älsklings blogg att du försökte motivera familjen till att plocka. Kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-07-12 21:04:53

Va har blåbären kommit ! GOTT..

Ska ut och plocka nåndag.



Kuliga bilder ! Jag ska se dragonfly.på 3 an .

Kram Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej