Det har varit söndag

Publicerad 2009-06-07 20:45:18 i Allmänt,

O en riktigt trevlig söndag tycker engelsson..vi har haft kärt besök i kollektivet..G med äkta mannen J o två av deras tre E. De har nämligen tre döttrar vars namn börjar på E så de hade lilla E o mellan E med sig medan stora E e gammal nog o roa sig på egen hand..  Någon som verkligen uppskattade att få besök av de två damerna på E var käre barnbarnet..de har lekt o busats i varje vrå av mummi  engelssons lägenhet o trädgården så livsglädje o ljuvlighet har flödat flera kvarter bort   Vi vuxna har druckit kaffe o te o bara umgåtts...    Mat har vi oxå lagat o käre sambon avnjöt sitt stora lass köttfärslimpa utan potatis men med extrafet bearnaise-sås.....burrrkkkk  engelsson rös o blundade åt hans håll medan hon njöt av sin välbalanserade tallrik av lite kött, lite potatis o mycket grönsaker...grönsaker plockade i trädgården ska kanske tilläggas.. ja det har varit en riktigt härlig dag..en sån där då man laddar batterierna till max   

     I morgon ska här dock bli andra bullar av..jag tänker grymt o hänsynslöst driva igenom en storstädning för det e ju inte klokt vad här ser ut..en engelsson kan tydligen inte lägga sig sjuk för då raseras hennes omsorgsfullt  genom åren väl beprövade hustyranni..vem har respekt för en kraxande mor som knappt orkar peta upp näsan över kanten på täcket...men bäva månde ni stackars barn o sambo..för nu e jag frisk..


Postat av: Cina

Publicerad 2009-06-07 22:07:07

Det är mysigt med mysiga söndagar! Här har de yngsta barnen återvänt efter sin resa, Stora Systers pojkvän deltog vid middagen och Största Systern med pojkvän drumlade in till kaffet. Ovaggad somnar mamman strax!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-08 08:32:07

Låter som en suverän dag.. Denna måndag ska jag baka bullar eftersom mina goa ungar har brännbollskväll idag... O det meddelandet fick jag imorse av en klassmamma... Älskar när info kommer i god tid.. Suck!! Har fruktansvärd värk i ryggen o höfterna men det får gå.. Tack för alla varma ord.. Jag är färdigbehandlad, men lider av sviterna fortfarande. Det positiva är att de fick bort eländet som härjade i min kropp. Ha en trevlig måndag. Kramar från Linda

Postat av: Speja

Publicerad 2009-06-08 09:59:08

Heja dig Engelsson! Och sicken härlig stund ni hade i trädgården...fast sådan där fettdrypande diet ställer även jag mig frågande till, man ska ju helst inte äta frukt heller när man följer den dieten. Fast det ska visst funka bra om man vill att vikten ska dala.

Postat av: sambon

Publicerad 2009-06-08 11:18:17

provar

Postat av: emily

Publicerad 2009-06-08 12:22:34

hihi vad gulligt att alla hette E :) sötisar!

Postat av: Photos by Storm

Publicerad 2009-06-08 17:15:02

Så härligt med besök och full rulle. Hoppas du får i genom storstädningen. Så skönt när det är klart/Lis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej