engelsson längtar ut till skogen

Publicerad 2009-06-08 18:51:22 i Allmänt,

jag måtte varit ett skogstroll i ett tidigare liv..jag sitter o kikar ut på vårt hysteriskt växlande väder som spelar spratt där ute o längtar bort mot storskogen...jag vill vandra på fjädrande skogstigar o andas knallgrön skogsdoft som får lungorna att vibrera av fröjd..jag vill sitta mjukt nedstoppad i mossan o äta min matsäck medan solen busar mellan tallstammarna..jag vill stå vid en skogssjö o se trollsländan virvla över vattnet  medan vågorna retsamt kluckar mot stranden..jag vill sitta på en hög, hög sten o vifta med mina bara tår o le åt  ekorrarna som  leker tafatt..  




                                           


Postat av: Lina

Publicerad 2009-06-08 20:41:12

Ja, då är vi nog två... skogsprmenader får en att må bra! :-) Sen kan det vara lite småhärligt med sommarregn ibland också!

Postat av: Snäckan

Publicerad 2009-06-08 21:13:01

Så härligt det låter! Jag älskar både skogen och havet. Ett naturbarn:-)

Tack för din kommentar hos mig. Trist vi ska vara så många med denna krämpa.

Hoppas du har en fin kväll!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2009-06-08 23:58:31

Det låter alldeles underbart. Mossan mot bara fötter..... mmmm så skönt.

Ödehuset på min blogg tror jag inte du skulle vilja börja restaurera. Det är alldeles för långt gånget. Och det är så synd.

Ha det gott.

Postat av: smultron

Publicerad 2009-06-09 08:46:22

Hej!

Tack för din kommentar inne hos mig :)

Jag längtar också ut i skogen.

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-06-09 08:46:49

Hahhaa då möts vi !

Mina barn säger att min mat smakar skog oftast?!?

Jodå jag gillar skogslådor,,det doftar mossa???

De gillar pappans köttfärsås bäst med grädde i.

Kram Jenny

Postat av: Emily

Publicerad 2009-06-09 08:56:43

Ja, jag tror det var precis som du beskriver det! Men ack så hemskt ändå..



Jasså du, ja det låter onekligen som att du vore ett skogstroll i ett tidigare liv.

kram

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-06-09 11:33:39

Synd att det finns så mycket kryp i vår herres hage...:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej