engelssons hemliga last!!!!!!!!!!!

Publicerad 2009-06-20 23:20:01 i Allmänt,

engelsson bär på en ......hemlighet.. 







   Allers   Hemmets Journal   Hemmets Veckotidning   Året Runt  


Jag bara älskar dessa tidningar ovan, jag vet jag vet, lite banalt rena tantvarningen ju. Men engelsson e ju väldigt mycket tant tidvis.  O jag älskar alla recept o bantningsråd o gardinuppsättningar, alla berättelser direkt ur livet o alla bilder på barnbarn o fyra generationer o moster Märtas enorma fuchsia som blommat lika troget i femtio år.  Jag kikar beundrande på alla stick o virkmönster som jag aldrig kommer att klara av o knåpa ihop. Jag ryser över alla reportage om mirakulösa räddningar o vardagshjältar som gjort fantastiska insatser. Jag följer troget följetongerna o väntar ivrigt på nästa avsnitt .  Ja jag lusläser tidningarna från pärm till pärm o sen har jag det absolut roligaste kvar.....korsorden.  engelssons lycka i livet e o sätta pennan i ett helt orört korsord.  Dessa tidningar e livet som det levs i stugor o lägenheter över hela landet. Alla flaschiga inredningstidningar, sorry ni e inte trovärdiga i engelsson ögon, vackra så vackra men oftast för ouppnåligt vackra o glättiga. Neee engelsson föredrar moster Märtas fuchsia


Postat av: ღ Milly ღ

Publicerad 2009-06-20 23:57:09

tack så mycket. det värmer att höra :)

Postat av: Kashaya

Publicerad 2009-06-21 00:12:01

Ja verkligen otäckt att någon kan resonera så idag.

Postat av: "..det är jag, Patrik.."

Publicerad 2009-06-21 00:43:06

Nja, där är vi olika..:) Men plitar gärna ner några ord i korsord då o då.. /SV: Du verkar kunna detta med filosofer..:) Själv har jag mer funderat och först sista åren börjat läsa filosofi.. Började med det då jag efter 35 år äntligen kom på vad min "livsfilosofi" var och sen läste att precis det jag kommit fram till redan var namngett och beskrivit..;) Lite surt men "resan" var värd allt och jag är nu istället fullkomligt trygg i vad jag vill uppnå, vad som är "min mening", med livet. Var ju "min" filosofi..;) Skulle uppskatta att du, när tillfälle ges, "bombar" mig med filosofiska..hmm..ja ALLT som har med det att göra.. Och, om du vill, backar jag inte för en diskussion eller "åsiktsutbyte"..;) /Patrik

Postat av: "..det är jag, Patrik.."

Publicerad 2009-06-21 00:51:28

Om du går in på kommentarer i inlägget "blekinge", läser ulricas kommentar noga, sen scrollar upp till texten om blekinge. Nedanför då visas 2 rugbyspelare som gör reklam för 100000 kondomer i Stockholm (sätt markören över "filmen" så ser du). Så blir det iaf när jag kommer in..;)

Postat av: smultron

Publicerad 2009-06-21 09:49:20

Jag har bläddrat i mammas och mormors buntar genom åren. Först för att få tag i klippdockor och senare för korsord och recept. T ex fann jag receptet på favoriten grekiska fetaostbiffar, som maken gör så otroligt bra.

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-06-21 10:09:42

Hade jag bara haft råd så skulle jag oxå gärna haft dom tidningarna....jag nöjde mig med 3 nr av Tara men bara för att jag fick en snygg köksvåg och en kanonbra kniv....:)

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-21 10:43:47

Hej gumman... Ville bara smyga in och säga att vi delar den lasten... Framförallt korsorden.. Jag är en inbiten korsordsnörd!! Det bästa som finns är att sätta sig med en kopp kaffe när barnen har somnat alt. gått till skolan och plocka fram ett nytt korsord!! Då är Linda sååå nöjd och njuter i fulla drag!! Kramar från Linda

Postat av: emily

Publicerad 2009-06-21 11:35:06

tack fina för ditt inlägg om Englas ledsna miner när hon skulle till sin pappa. Det värmde!!



Hihi de där är inga tidningar jag brular läsa om jag ska vara helt ärligt :) Men dom är säkert höjdar bra :)



kram

Postat av: emily

Publicerad 2009-06-21 12:31:06

hihi själv är jag som en skvallerkärring för jag läser varen skvaller tidning! haha, men där får jag skylla på min pojkvän hosthost för han läser alla och då måste ju jag med hihi :) Alla har vi våra laster!

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-06-21 16:54:16

JOHO tanten glömde ju se o hör hehe

Postat av: kaxi

Publicerad 2009-06-22 16:17:25

Hahaha, själv är jag en sucker for Svensk damtidning. Måste hålla koll på hovet! Fina bilder du tagit med häftigt ljus i gläntor:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej