engelssons ungar

Publicerad 2009-06-26 18:09:00 i Allmänt,

                                        

Ja, ja, ja, jag vet, alla mammor älskar sina barn..men undrar om någon e så kär i sina som jag*S* Det e verkligen fyra fantastiska människobarn som jag sett se dagens  ljus, så lika men ändå så olika.  De har varit små individer från sina första andetag. Jag har satt en diplomat till världen, en drömmare o en stooor dramatiker, samt en organisatör av stora mått, alla fyra med massor av  humor o värme o omtanke o jäklar anamma..... 

              De har en sammanhållning som driver deras mor  till tårar av både glädje o frustration. En för alla alla för en, mina fyra musketörer. Samtidigt kan de vara odrägligt lata utom när det verkligen gäller.  Vi har en larmsignal i våran familj, om det t ex annonseras oväntat besök så ljuder larmet över huset..kod röd kod röd..o simsalabim så uppenbarar sig engelssons ungar från alla håll o griper närmaste städpryl o skrider till verket, rena trollerin.*L* 

    Nu börjar de bli stora mina älskade änglar..äldsta dotter har fyllt 24 sonen 23 o minstungarna e 15 o 17 underbara år. De blir stora o engelsson blir gammal.  Snart ska jag inhandla mig en gungstol o bara sitta o gunga o invänta fler o fler o fler barnbarn. Ja engelsson tänker som så, att om man tar den enorma glädje det inneburit o bli med ett barnbarn, vad med glädje ska man inte få uppleva med en 20-30 stycken  som myllrar runt gungstolen..jajamen ..


Postat av: Katta

Publicerad 2009-06-26 18:15:04

Sv:Har du tryckt det i omröstaren då? Det blir lättare för mig att hålla reda på rösterna om man använder sig av omröstaren.

Postat av: Katta

Publicerad 2009-06-26 18:21:47

Sv: Det är lugnt. Men jag vet att många som ställt upp i tävlingen har många läsare och jag är lite lat av mig och orkar inte räkna röster sen haha

Postat av: emily

Publicerad 2009-06-26 18:49:12

åh så härligt att ni har det så i er familj, helt underbart ju! Förstår att du är stolt så du bara PYR!



Hm.. jaa kanske det var blåsigt hon syftade på? haha

Postat av: Cina

Publicerad 2009-06-26 19:09:19

Visst är det fantastiskt att fyra människor, syskon, kan vara så olika men ändå lika!? Jag förstår precis vad du menar, man bara förundras!

Er "kod röd" blir jag lite sugen på att prova...

Med barnbarn är det visst speciellt har jag förstått... Själv har jag blivit "gammelmoster" och "bara" det känns speciellt! (Min mamma har elva egna barnbarn och fyra bonusbarnbarn + två barnbarnsbarn.... Många ungar är det!)

Fortsatt trevlig fredagskväll!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-06-26 20:04:07

Gissa vem som nästan bor i "glasriket"... Har bara 8 mån mellan våra barnbarn (sönerna har en varsin) härliga underbara båda men olika. Tror precis som du man kommer älska varje ny individ lika mycket! Men sprid gärna ut dem lite så man hinner med ;)

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-06-26 20:16:42

Halloj Engelsson:)



Vilket härligt inlägg om dina barn!



Har själv inga egna men väl en bonusdotter och en systerdotter som jag avgudar!



Ha en skön helg,

Kramis Jenny

Postat av: Anne

Publicerad 2009-06-26 21:54:26

Men vad härligt det låter! Som en påse gott och blandat!

Mina bägge tjejer är som natt och dag men ett bra komplement till varandra. Ett ilsket yrväder och en bokälskande filbunke ;)

Önskar er en trevlig helg!

Postat av: Fingerfärdig

Publicerad 2009-06-27 00:15:06

Du önskar dina barn mer barnglädje än vad Du själv fått. Enligt min uträkning, så blir det i genomsnitt 5-8 barn per par. Då får de ligga i!!!!!!!!!!!

Postat av: vintageretroprinsessa

Publicerad 2009-06-27 00:41:50

Tur att det finns oss mammor som skulle kunan gå genom eld och vatten för sina barn :)

när man läser om otäcka mammor där dom torterar sina stackars barn :(

ussh mår illa av bara tanken hur man kan utsätta sina egna barn för ett sånt hemst våld :(

sjukt,



Massa sommar kramar

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-28 09:10:06

Visst är barnen helt underbara!!! Lilla jag börjar sakna sina rejält!! Tur att de kommer hem idag alla tre!! Kramar från Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej