Käre sambon går på diet

Publicerad 2009-06-06 21:20:45 i Allmänt,

ja engelssons runda goe sambo har bestämt sig för o bli aningen mindre rund..att han tillika förmodligen blir aningen mindre kramgo oroar engelsson lite..så det gäller o hålla sträng uppsikt över detta så det inte spårar  ur..fast med tanke på att han åt bacon o ägg stekta i margarin till frukost o dränkte steken i sås med extramycket grädde till middag så vet jag inte om jag ska oroa mig..fast tyvärr så följer han ju sin diet till punkt o pricka..han har nämligen bestämt sig för o testa LCHF-bantning som ju går ut på att skippa kolhydrater o öka fettintaget..låter ju fullständigt orimligt i engelssons öron men det ska tydligen funka...det roliga i detta e ju att engelsson oxå bantar..men åt motsatt håll med lite fett..ja jisses hur ska detta sluta???   engelsson hör riktigt hur olyckskorparna kraxar..... 




                                                   


   om någon av er har erfarenhet av hur man överlever motsatta bantningskurer o förblir såta sambos så hojta till... 


Postat av: Käre Sambon

Publicerad 2009-06-06 22:31:10

Det kommer att bli kanonbra det här

Postat av: ingmarie

Publicerad 2009-06-06 22:39:48

Jaa du,det ska sannerligen bli inressant att följa

detta drama......och du kan vara lugn skåpet kommer aldrig att målas så länge jag lever i alla fall!



Suck!suck!Det lyckades inte för Zlatan i kväll heller,han kanske behöver löneförhöjning?

Kram o hej då från mig!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2009-06-06 23:24:01

Sorry, men jag har ingen erfarenhet. Vältrar mig i livets goda men har intentionen att dra ner på godsakerna och det går sisådär. ;)

Jag följer fortsättningen på hur det går för er. Det lär bli spännande. ;)

Ha det gott.

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-06-07 12:56:59

öhmmm det ska bli kul att se hur detta funkar..här hemma är det bara jag som vill bli mindre och har en make som gärna äter från båda dieterna..hehehe blir inge bra säger ja

Må väl Bibban

Postat av: Linda

Publicerad 2009-06-07 18:25:11

Hmm, har inte så mycket erfarenhet ab bantningskurer... Däremot gick jag själv ner 12kg när jag fick mina cellgifter förra året!! Det sa liksom bara poff!! Jag vägde 62 innan cellgifterna och 50 efteråt!! Men vi får hoppas att sambon håller det under kontroll!! Kramar från Norrköping

Postat av: Tesstamente

Publicerad 2009-06-07 18:51:57

Ni delar på en tallrik, du äter det med mindre fett och han äter det som dryper av flott. Enkelt:-) Och för att göra det lite mer romantiskt så kan ni mata varandra, hehe.



Kul att du hittade till mig, du är sååå välkommen tillbaka!

Postat av: Anne

Publicerad 2009-06-08 16:48:01

Hej hopp! Det kommer att fungera alldeles utmärkt med LCHF dieten. Jag vet, började med GI och gick sedan över till en mer anpassad LCHF diet och har redan gått ner 8 kg!!!

Lycka till! Ha en skön dag!

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-06-08 21:45:37

Nixpix... tykcer det är knepigt bara när vi båda går på samma... så det brukar sluta med att vi slutar - banta :)



Japp, blir vassen i sommar oxå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej