Snart midsommar

Publicerad 2009-06-17 18:09:36 i Allmänt,

ja på fredag e det midsommarafton o engelsson längtar..förutom julafton så e midsommaren min favorithelg....sill o nypotatis med gräddfil o dill o gräslök o hemmagjorda miniköttbullar ska stå på bordet..men i år ska vi ta en tur till fiskrökeriet i närheten o köpa lite gott att ha till.....o sen pricken över i.....jordgubbstårta såklart..den måste till o då ska engelsson inte banta det minsta lilla..nehedå...minst två bitar ska jag då stoppa i mig o toknjuta av varenda smula 
 
Denna fantastiska tårta bakade älskade äldstadotter förra midsommar..titta o njut.. 



Inte det nää..jaha så nu kan jag av någon outgrundlig anledning inte lägga till bilder heller..jag blir galen..någon annan än engelsson som har problem med o infoga bilder i inlägg i kväll???  Fick göra ett nytt inlägg för o få in bild på tårtan..konstigt detta 


 
  



                                                          
                                               

                                               


Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-17 19:00:45

sv, tack så mycket=)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-17 19:32:51

sv; nä dom har hafft nå strul..men för mig funkade det nu

Postat av: Livsstilsbruden

Publicerad 2009-06-17 19:53:42

Ja blogg.se är lite knas idag!



Tänkte komma med en "midsommarspecial" imorgon om hur man kan göra, inte nyttigt men nyttigare midsommarfirande. Sånt som vi kör hemma. Storebror fyller år på midsommarafton så blir storfirande!



När det gäller din fråga om nötter. Nötter innehåller nyttiga fetter och är oerhört bra. Dock, felet många gör, är att man tar flera nävar. 10 nötter räcker, inte mer. Det ger så enormt mkt energi - 1 gram fett är 9 kcal. Så ät nötter, men inte mer än 10 st :)

Postat av: Jossan

Publicerad 2009-06-17 22:15:36

Jo jag har samma problem och det var likadant igår :P

Nu lyckas jag inte ens få in bild i ett enskilt inlägg :/ frustrerande !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej