Långlång långehelg

Publicerad 2009-05-24 22:40:13 i Allmänt,

Det har varit långhelg eller har det??  Fattar rakt inte vart den tog vägen? Den kom o gick o engelsson hann inte med som hon tänkt  Jag skulle ju pysslat om blommor o örter o allsköns grönfoder i trädgården var det planerat.. Längst ner i trädgården ska det vara fyra pallkragar med glasrutor över o i den ska alla gurkor o meloner o Bettans  spagettipumor bo. Nå de kom på plats o glas fick vi dit över den ena o Bettans pumpor flyttade in  men resten av  projektet får vänta till i veckan..  Det e hårt jobb det här med trädgård..en eviger kamp mot ogräs o sniglar..de sistnämnda har jag förklarat krig mot..bara jag slapp o ha ihjäl dem så vore jag lycklig..käre sambon hyser dock inga såna betänkligheter, utan krossar dem skoningslöst..iiissccchhh.  På tal om trädgård så e ju lille barnbarnet under utbildning angående trädgård o passionen för blommor o allt annat grönt..o jag anser mig ha lyckats..härom dagen kommer han bekymrat springande o viftar med ett blad  som lossnat från en änglatrumpet..jag förklarar att  så är det, ibland ramlar bladen av..han ser fortfarande lite bekymrad ut o senare ser jag hur bladet sticker ut ur en kruka..han hade planterat den. O mummi engelsson log stort brett o lyckligt.           Vart resten av helgen smet iväg vet jag inte riktigt..fast vi var ju på loppis igen på lördagen engelsson, käre sambon o Bettan.  O jag fyndade massor av krukboningar till älskade blommorna o en Vicke Lindstrand vas. Käre sambon hittade glas åt sin syster o Bettan inhandlade under muntert fniss ett par aningen ekivoka (nu rodnar engelsson) salt o pepparströare åt käre kusin på övervåningen... 


Kommentera inlägget här
Publiceras ej