Loppishysteri..

Publicerad 2009-05-21 17:41:38 i Allmänt,

Käre sambon o jag for iväg på loppis idag.. Inte första gången det händer så man borde ju inte vara förvånad över att detta med loppis får hornen att växa fram på gemene man...det var som vanligt fullsmockat  med hysteriska människor som slet o drog o knuffade sig fram..det trampades på tår som blev allt ömmare o kördes armbågar i sidan o trängdes o  blängdes o  skälldes..  VAD e det med sådana tillställningar som får människor att förfalla till ap-stadiet??  Jag hann sätta handen på ett trädgårdsmöblemang sekunden innan en ilsken dam..medan jag gör en försäljare uppmärksam på att jag vill ha möblerna travar hon iväg o hämtar en annan försäljare.  Min försäljare stod på sig o jag fick möblerna för den överenskomma summan fast hon står bredvid o erbjuder mer.   Då blev engelsson tvärilsk o det uppfattade madammen o dröp iväg ..jag fattar inte vart vanligt normalt hyfs tagit  vägen???   

Sambons min när han insåg att jag köpt ett enormt stort bord o fyra väl tilltagna fåtöljer som han skulle trolla in i bilen kan vi tala tyst om..o jag erkänner glatt att nog fasen växte det ut horn i pannan på mig oxå när det gällde de där möblerna*L* Annars blev det inga mängder med fynd förutom den sedvanliga boktraven förstås ..har ju en titel som boknörd att försvara*S*   Två gamla pressglastallrikar hittade jag till min samling samt naturligtvis krukor till alla mina blommor...bilen var ändå fullastad på hemvägen, men det var ju möbler*L* 


Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-05-22 20:17:55

Ha ha skulle velat se Pekkas min...:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej