engelsson har hamnat i julstämning

Publicerad 2009-11-27 09:50:37 i Allmänt,

jajamen..den e så obeveklig den kära julen o låter sig inte motarbetas så engelsson har gjort enad front med den o hälsar den välkommen..smart va..istället för o noja ihjäl sig..vissa förbehåll har jag visserligen..varken Lucia eller Tomtefar får titta för noga i hörnen hos engelsson..för städa hysteriskt..det kan jag inte i år..o inte tror jag att jag ids heller..de e välkomna ändå..både Santa Lucia o Tomtefar
Tomten
Japp det du inte kan besegra..ta det till dig ska numera vara mitt motto..ja som ni märker så har kamplusten vaknat hos engelsson..här ska det bli jul minsann..o jag mår bättre i ryggen..mycket bättre..några dagars vila har gjort sitt..
Idag ska jag handla lite inför första advent..o bara gå runt o må bra..  Jag tackar så hjärtligt för alla kommentarer..o den som gjorde mig  så hjärtinnerligt glad var den från goa Rankan..hon har legat sjuk o jag har oroat mig väldigt för henne..men nu e hon lite bättre o orkar skriva..o det var en fantastisk lättnad..
Ute skiner solen så glatt på omgivningarna o engelsson längtar ut till den...
Så jag önskar eder en underbar dag o må ni även få en fin första advent..med ljusmys o pepparkakor..glögg o lussebullar o en regnfri julskyltning på söndag..


Postat av: Puff ropar med glädje: YES!!! ENGELSSON ÄR BÄTTRE OCH PÅ BENA!!

Publicerad 2009-11-27 11:04:46

Härligt finaste du...

Att du mår bättre... det är ju lite tomt i etern utan dig.



Ska försöka julpynta i helgen....

Men har liksom ingen lust just nu.

Men Adventsstjärnan måste väl fram... för ungarnas skull...

Kanske kommer lusten när jag ser kartongen med julesakerna =)



Isot Halit

Postat av: Kusinen

Publicerad 2009-11-27 11:52:39

Önskar er alla här i huset att ni får en mysig advent...så ses vi på måndag...:) Adventskram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-11-27 17:31:26

Känner igen mig så i dig efter en ryggpärs.. när det väl släpper blir man nästan lite "hög" i ren lycka att kunna röra sig någolunda igen!! Blir glad se dig glad o "hurken" igen!! (Småländska för på väg tillbaka..)

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-27 19:29:58

Tänkte pipa in o önska dig en trevlig advents helg vännen! Hali

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-28 08:17:03

Va härligt att du mår bättre...julstämning har inte infunnit sig hos Ninni, men det kanske kommer.

Adventsfixat är det men jag har svårt att fatta att det snart är dec jag låg ju på sandstranden för fyra dagar sen.



Ha en fin lördag, kramen

Postat av: bettan

Publicerad 2009-11-28 10:01:17

nu är tomte tänd i lycktan på tomte nu kan advent knaka på dörren

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-11-28 10:49:45

ååååh, vad bra att du känner dig lite bättre nu.

:)

Självklart ska du inte städa i onödan, det är ju mörkt ute så lite damm i hörnen syns inte.

Ha en bra advent!

kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-28 19:51:52

Hej! Tack, ja här håller man på med mossa och annat pynt hihi! Har inte gjort riktigt klart heller men ja det får man ta sen.Skönt att ta sig en runda i skogen och jag var på ica maxi idag! Inte många kronor under en tjugolapp kostar mossa! :-( varför betala när man kan hämta själv.Kram på dig

Postat av: Ingmarie

Publicerad 2009-11-29 08:18:19

Hallå i julstugan!

Till dig har tydligen lite adventstämning infunnit sig,härligt!

Här är det rena rama våren o då är jag inte på julhumör alls....men det kommer!

Håller med dig att det känns skönt att Rankan mår bättre!



Stora kramen!

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-30 20:01:45

Så glad att du trots allt känner dig bättre.

Gnäller tomtefan på mina dammråttor - som jag fött upp med sån omsorg och kärlek - så åker han på huvudet i gröten!!

Hellre gott mod och lite skit i hörnen än ett rent helvete.

...fast i och för sig, tillbaka till dammråttorna, jag hade gärna haft en flitig piga eller två att vattenkamma de små liven. :)



KRAAAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej