Goder måndag på er..

Publicerad 2009-11-16 14:27:44 i Allmänt,

ja nu var det visst en dag till som smet iväg för engelsson??? för det måste ju ha varit söndag..eller..hmm dagarna har flutit på o ihop för mig på sistone..e så fördömt trött att jag bara existerar just nu..
Nåväl..lite bilder på loppisfynd har jag att visa..tack vare käre sambon som var snäll o fotograferade dem..själv orkade jag inte fibbla med kameran idag..
Nu e ju engelsson o käre sambon Iiittalafantaster..så två Verna vinglas av Kerttu Nurminen för 20 kr satt jättefint o sen fyra värmetåliga dricksglas Hotcool av Björn Dahlström  oxå Iittala även de 20 kr..mumma..den blå vasen gillade jag oxå, vet dock inget om ursprunget..
Gröna skålen på fot???? Honungspastillburk från forna tider..samt Sticka från Elme glasbruk till vänster
o till höger en supercharmig sparbössa som slog an en sträng av nostalgi hos engelsson..mamma hade en sån
En brevpress..en glaskula full i bubblor..
O gammalt pressglas..ja det e nu så att det e engelssons svaga punkt..6 stycken små assietter
En orm att ha värmeljus i från Gabriel keramik
Ja detta var lite fynd..en trevlig loppisrunda var det..att få fynda sex Iiittala glas för sammanlagt 40 kr..det e lycka det....nu ska jag ta o vila mig en stund innan det e dax att sätta igång o laga mat..grillad kyckling o potatismos..


Postat av: bettan

Publicerad 2009-11-16 15:21:23

gillade sparbössan och ormen

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-11-16 16:17:33

Hejsan,

nu är jag på fötter igen (barfota ;) Åter - vad fint du har på bloggen, gillar det blåa med blommor i headern OCH - dina bilder är så personligt bra.

Loppas gillar jag, men för sällan jag hamnar på sånt - kul fynda. Hoppas din vecka börjat bra & att allt är väl. Kraam, Hooden vinkar!

Postat av: Janne Hood

Publicerad 2009-11-16 16:17:56

Hejsan,

nu är jag på fötter igen (barfota ;) Åter - vad fint du har på bloggen, gillar det blåa med blommor i headern OCH - dina bilder är så personligt bra.

Loppis gillar jag, men för sällan jag hamnar på sånt - kul fynda. Hoppas din vecka börjat bra & att allt är väl. Kraam, Hooden vinkar!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-16 17:16:02

WOOOW Vilka fina fynd och Iittala inte illa. Den söta lilla skålen med locket är underbart fint du! VILL HA den hihi. Hoppas du får en fin kväll kram

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-11-16 19:35:59

Fina grejer du fyndat!! Här kommer jag aldrig längre än att fundera på att ta en runda till vårt närliggande loppis.. vintertid bara öppet en gång i månaden tror jag.. och det glömmer man ju alltid bort.

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-11-16 20:15:55

Vilka fina loppisfynd jag tyckte bäst om ormen kram

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-17 07:35:51

Djupt förälskad i den gröna glasburken på fot....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej