Gooooder söndag..

Publicerad 2009-11-08 21:14:18 i Allmänt,

alla kära bloggare..hoppas ni haft en fantastiskt helg..eller åtminstone en väldans vilsam o trevlig sådan..  Det har vi här i kollektivet haft..  Här har vilats o  fikats o lagats god mat.. en liten loppisrunda o fotorunda hann vi med idag jag käre sambon o Bettan..  Vi for till Bromölla o köpte små glasburkar till rönnbärsgelen jag tänker koka imorgon..  Sen for vi över Ryssberget o hittade en liten gårdsloppis..o där fyndade vi riktigt bra.. Har bara  bild på några av fynden ska fota resten i morgon..men de jag har bild på kan ni får se..
Denna jumbomuggen e från Gefle o heter Gripsholm..någon som vet något om den så e jag tacksam
Sen en stooor skål ur serien Vineta av Kjell Blomberg för Gullaskruf..lycka lycka lycka..
O denna??? ja jag vet inte riktigt vad jag skulle med denna till..men det ger sig nog..
Resten av fynden får ni se i morgon..
Efter loppisbesöket så körde vi runt lite o stannade o fotograferade..inget bra väder för det..för grått..men nån bild blev det..
Denna lilla koloni av minisvampar fångade engelssons öga
En gammal bok som sett bättre ståtligare dagar
Visst ser det ut som om bokollonen ligger i mossan o garvar*L*
Nästan självlysande var den  här svamparna


Postat av: Zombiepuff på Bloggsemester

Publicerad 2009-11-09 06:23:35

Hej finaste gumman!

Underbara bilder.. underbara loppisfynd.

Den där skålen på fot är ju underbar.

Den kan du ha frukt i eller nötter nu till jul

Måste leta efter en jag med ju..

Skulle vilja ha en sådan ju...

Jumbomuggarna med...

men så fina grejor finns inte på våra loppis... =(



Önskar dig en underbar dag!



Valtavan isot ja lämpimät halit!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-09 08:13:12

en trevlig söndag skönt att ut och åka en runda

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-09 09:47:35

Hej hahaha tack tack ! Ja nu är man lite mera ljus igen! Å här har man missat en hel del! Måste kika in mera! kram

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-11-09 09:56:54

Helgen var relativt vilsam men alldeles för kort.



Kanske ett smarrigt recept kan liva upp engelsson lite? Titta in hos mig, champinjonfilén blev succe hemma.



Kram.

Postat av: Speja

Publicerad 2009-11-09 10:16:11

Skålen på fot var ju jättefin nu till jul till ett dignande fruktupplägg eller godis! Härliga bilder som vanligt - tack för det.

Postat av: Pia

Publicerad 2009-11-09 10:42:48

Åh vilken fin mugg! En riktig Pia mugg! Me like:)



Fast tyvärr vet jag inget om den,men sa jag att den är fin?? ::))



kram Pia

Postat av: Cina

Publicerad 2009-11-09 10:55:54

Vilka härliga loppisfynd! Skålen på fot är ju som gjord för apelsiner till jul, såna där "lukta-gott-apelsiner" med nejlikor i!

Kram!

Postat av: Ulla

Publicerad 2009-11-09 11:02:44

Vilka härliga loppisfynd!

Hur är det med sonen efter vaccineringen?

Önskar dig en bra dag och jag ser fram emot fler bilder på loppisfynd

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-11-09 11:31:35

Hejsan!



Alltid skojigt att gå på loppis - inte minst de gånger man verkligen hittar något att fynda! :-)



Och som vanligt är dina naturfoton jättefina - gillar vekligen hur du "bygger ihop" dem,förresten. Collage, kan man nog kalla det för? Snyggt är det iallafall! :-)

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-11-09 15:23:27

Skålen på fot är bara hur fin som helst. Vill ha.....:-)



Just nu läggs det undan pengar för bilreparation så här är det loppisförbud. Men sedan så......:-)

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-11-09 17:11:23

Ååååååååååååh jag vill också ha skålen på fot.

Det var såååå fin.

Medhåller de övriga om att ha frukt i den.

Såååå snygg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej