Måndag o mörkaste november..

Publicerad 2009-11-09 18:33:36 i Allmänt,

befinner vi oss i..mörkt kallt o regnigt har det varit idag..engelsson har kurat skymning hele långa dagen..nu e hösten definitivt slut..träden e kala..helt avlövade..så nu skriver vi väl vinter..
Det går lite sakta här hemma idag..yngsta dottern o barnbarnet fick sina  sprutor mot svinifluensan i fredags..barnbarnet klarade sig utan några biverkningar alls men min älskade lillunge e inte alls kry..hon mår illa o e yr o orkeslös..ja vanliga biverkningar men man blir nojig i allafall..hönsmamma som man e.. Det e stort manfall på hennes skola efter vacinationerna i slutet på förra veckan..en hel hoper ungar som ligger pall..så hon har fått vara hemma idag..så jag kan kolla till henne..
Men lite har vi väl ändå fått ur händer idag..käre svärsonen fyller ju år idag..grattis älskade gubben..så vi har lagat extra god mat o bakat vaniljbullar till hans ära..
Sen skulle jag ju förevisa resten av loppisfynden idag..så dem har jag ju fotat o här får ni nu se vad vi hittat..
Gamla flaskor i en underbar blågrön färg..bilden gör inte färgen rättvisa
Keramikskylt till badrumsdörren...från Ifö-verken Bromölla..lokalhistoria
Dansk skål i porslin av Björn Wiinbladh.... Salute
Ljuslyktan Apollo2 från Riihimäen Lasi av Nanny Still e ett underbart fynd..ovanlig färg dessutom
Kan man få för många fugor..neeee inte engelsson i alla fall--o min favoritfärg dessutom.. Fuga av Sven Palmqvist
Så det var våra fynd..engelsson älskar loppisar..  Ha nu en skön kväll..ta det lugnt o hämta kraft så ni står emot den gråa trista vintern vi har nu..kram


Postat av: Tussan

Publicerad 2009-11-09 19:47:58

Gokväll jätte fina bilder du har med.. Det är riligt att leka med bilderna lite.. Ha en bra Måndag och gratta han från mig.. Och hon få krya på sig.. kram

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-11-09 19:49:32

Gokväll jätte fina bilder du har med.. Det är riligt att leka med bilderna lite.. Ha en bra Måndag och gratta han från mig.. Och hon få krya på sig.. kram

Postat av: Lasse

Publicerad 2009-11-09 20:00:04

va DU gillar loppis ??? nääääe du måste bara skoja ler....grattis till fina fynd

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-11-09 20:48:08

Hottat till bloggen lite?! Ser fint ut. Hoppas dottern kryar på sig fort. Känner mig lite smårisig ikväll flera sjuka på jobbet både barn o personal. Men ibland blir det inte mer av det. Kram

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-09 21:21:08

Hej! Oj här har det hänt massor!!!WOW! Tack ja nu är väl min sida nästa OK! Suck!tack hahah receptet på tårtan är ute nu på bloggen testa gärna den när du inte Bantar hihi! ha en fin kväll kram

Postat av: Cicki

Publicerad 2009-11-09 22:00:59

Vad synd att jag sålt mina fugor. Annars har du kunnat få dem. De hade stått för länge hemma hos mig....:-)

Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-11-10 12:53:02

men ååååh vilka fynd du gjort.

Snyggt.

Och vad fin din blogg blivit.

:)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej