Vinden viner vildsint över..

Publicerad 2009-11-04 09:14:06 i Allmänt,

engelssons hem idag..det e kallt o ruggigt mina vänner..o engelsson kurar under en filt i soffan o har belåtna planer att tillbringa dagen under stillsamma former..   Koka lite gele o ev köra lite tvättmaskin..inget mer ansträngande än så ska stå på programmet..   För tittar man ut så har man då ingen större lust att sticka ut näsan..det e grått o trist o som sagt kallt o blåsigt..vinden ruskar ondsint i de sista löven på träden..
All färgprakt e nästan avsliten redan o hösten e här på riktigt..eller ok..vintern då..för nog har kung Bore segrat nu..det måste medges..han står inte längre vid grinden utan residerar i hela trädgården o styr o ställer..allt ska vissna ner o läggas under hans frostiga täcke verkar han resonera..
O väl e väl det ..får då får man äntligen tid till alla de små projekt som hägrat inomhus..för sånt har man ju inte haft tid till när det varit så vackert ute..då har engelsson varit på språng med kameran i högsta hugg..
Nu retar vi kung Bore med lite blombilder..ha en fin dag alla..hoppas solen lyser på er..här e den då helt gömd..kram


Postat av: Ännelaij

Publicerad 2009-11-04 10:13:56

Usch ja, vad det blåser.

Det är inget roligt alls.

Fina bilder!

Nu har man något att se framemot.

:)

Ha det bra bland geléburkar och tvättmaskiner.

Postat av: Bibban

Publicerad 2009-11-04 10:58:51

Ja tji fick han kung Bore, för hos engelsson är det sommar:))

ha det så skönt under filten

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-04 11:07:29

Hej! låter bra det där, man ska inte anstränga sig varje dag. Att koka gelé är roligt och gott blir det. Hoppas allt är bra med dig?? här blåser det också och det är inte kul! ÄR inlåst hihihi för Jossan är sjuk och kan inte gå ut med henne! SÅ vi får sitta inne vi. Ha en bra dag kram

Postat av: Pia

Publicerad 2009-11-04 11:39:26

Hej hej!



Skönt med en lugnare dag!



Härligt sätt att reta kung bore på!!



Kram

Postat av: Daniel

Publicerad 2009-11-04 14:09:23

Hyi så det blåser ja



Men sommar, blommor å bin vi har i fina minnet!

Postat av: ingrid

Publicerad 2009-11-04 16:02:11

Här har de första snökornen fallit idag.. ja de var inte många men ändå! Kallt här med läge för frost i skägget tror jag..om jag nu hade haft nåt..

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-04 16:30:16

Hej engelsson , ja brr... idag e det kallt , snöflingor i luften o hu så det blåser , bäst att hålla sej inne i värmen o pyssla -Kramisar /STINA

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-11-04 17:36:18

Inte nog med att det är kallt - det är blåsigt också, och t o m så snöar det ett och annat korn. Vet inte om jag är så förtjust i att vintern kommer redan... <:-/ Men det går kanske fortare till våren då!?



Vilka härliga solrosor, och så lilla humlan - bilder att bli varm av! :-)

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-04 17:53:04

Hej! herregud kan inte fatta det här, att allt går så fort hihi! tack söta ja dom blev bra med Pia har ju magiska fingrar. Ja vi är tydligen ett bra team! hihih och har så kul tillsammans. Ja skönt att mamma är hemma igen! Ha en fin fin kväll vännen! ISOMPI hali! hihi

Postat av: Tussan

Publicerad 2009-11-04 19:21:24

Hej Saknar dej.. Fina bilder du har lagt ut,, Ha du sett min nya fina?? Ha en bra Onsdag kram

Postat av: Ulla

Publicerad 2009-11-04 19:30:20

Tänk vad tråkigt om vi hade haft en och samma årstid året runt.. Min favoritårstid är våren och jag tror att jag uppskattar den såpass mycket bara för att den bara kommer en gång/år. Näst efter våren kommer hösten. Min värsta period är februari/mars...för då vill jag bara att det ska bli vår

Postat av: AnnaKK

Publicerad 2009-11-04 19:41:19

Svar: Ja, visst är det mycket man kan fundera på både hit och dit vad det gäller att fota folk. Men sammanhanget får nog vara avgörande för min del, om jag ska visa upp vissa foton eller inte. Och publicera närbilder blir det vanligtvis inte tal om ifall det inte är folk jag känner väl och som vet om att jag har tagit foton på dem.



Foton som man tar mer eller mindre i smyg handlar ju egentligen snarare om att skildra miljöer än om att hänga ut någon till offentlig beskådan - men visst kan skillnaden ändå vara hårsfin. Så där får man ju tänka sej för extra mycket så man inte trampar nån på tårna...



Postat av: Hönshus-Kira

Publicerad 2009-11-04 20:25:45

Aaah, solrosor :)

Tack för den!

Postat av: Zombiepuff

Publicerad 2009-11-04 21:48:21

Halloj Gumman!

Här är det snålblåst och ett par flingor som når marken lite då och då...

Hanna blev överlycklig nu på eftermiddagen då det kom lite mera än ett par flingor =)



Ska försöka lägga mig nu... är så attans trött.

Det är väl hostan som har tatt alla krafter,

Lite tidigt för mig men orkar inte sitta uppe och tre sover av barnen... tja.. så varför inte.



Attans underbara bilder du har som vanligt!!



Isot lämpimät halit!!



Postat av: paloma

Publicerad 2009-11-04 23:35:19

Men gud så vackra sommar bilder! De med humlan får en att längta tillbaks till sommaren nu! Men hört från flera att snön är på väg! Men vi är ju inne eftersom lillan är sjuk!Tack gode gud känns det som hon är på bättringsvägen nu! Tack för din omtanke kram!

Postat av: biggan

Publicerad 2009-11-05 06:42:11

så härligqa bilder, ja det är dags att kura ihop sig inne nu, kram biggan

Postat av: Ulla

Publicerad 2009-11-05 06:50:37

Godmorgon!

Postat av: Christa

Publicerad 2009-11-05 07:45:39

Hej! hiih ja Stina vet vad vi behöver och var så snälla och bara skickade detta paket! Hon är så gullig. Ja lite snö på bilen idag! MEN bara liiiite. Vad gör du idag? kram

Postat av: Pia

Publicerad 2009-11-05 09:04:19

Tittar in och njuter av din fina blommor även idag,känner solens strålar värma mig....

Utanför mitt fönster vräker snön ner och det är rena motsatsen till dina varma och fina bilder....



Kram Pia

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-05 09:22:32

Jag tackar för humlesurret och de glada sommarfärgerna....sitter och stirrar ut på vad som nyss var snö (helt ok) men som nu övergått till sugigt jäkla Stockholmsregn - Bläääh!!



Men dans var det ju - Jiggar runt tillsammans med dig, våldsamt steppande utbristande i glada pip och tjut över den välmående maskinen.



Klart den dog av separationsångest och sorg - vem skulle inte göra det om du försvann?!?

Jag vet ju bara huuuur saknad du var när du var på "bloggfrånvaro" nyss. Usch och fy och inte!!!



Till och med skorpsnattaren (Skatan) ser blöt och ruggig ut härutanför. Ska jag plocka in den??



Kraaam

Postat av: Ragnvi

Publicerad 2009-11-05 12:07:51

Tjena! Mitt i bedrövelsen som råder här i skrutthuset är jag då tvingad att skratta! Ditt förra inlägg! Känner igen det där med madrasserad cell....Och dom bekymren är inte småttiga!

Inlägget ovan är det bara att njuta av! Ljuvliga foton!

Tack rara du för dina söta ord hos mig!

Kramen!

Ragnvi

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-05 19:10:05

Tack gode tid för att du började bromsa.....flämt och flås!! Lutar mot väggen och pustar. :)



Skatskrället höll på blåsa bort ett tag och bytte därför position, vilket gjorde att jag slapp tycka synd om eländet. Eller också blåste den rent utav bort....börjar känna mig tveksam nu då jag tänker på hur fort och knyckigt det gick.....hmmm.



Får rapportera imorgon.



Kraaaam

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-05 19:10:14

Tack gode tid för att du började bromsa.....flämt och flås!! Lutar mot väggen och pustar. :)



Skatskrället höll på blåsa bort ett tag och bytte därför position, vilket gjorde att jag slapp tycka synd om eländet. Eller också blåste den rent utav bort....börjar känna mig tveksam nu då jag tänker på hur fort och knyckigt det gick.....hmmm.



Får rapportera imorgon.



Kraaaam

Postat av: Maria

Publicerad 2009-11-05 19:11:19

Oppsan!! Mejlbombade lite.....ja så kan det gå när tummarna steppar vidare efter dagens jigg. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej